Короткий опис (реферат):
Визначення споживчих потреб та інтересів – го-
ловне завдання вищих навчальних закладів в умовах
конкурентної боротьби. Розуміння поведінки потен-
ційних та реальних здобувачів освіти допоможе за-
кладу не тільки пристосуватися до неї, а й формувати
її. Дослідження споживчих потреб на ринку освітніх
послуг доцільно здійснювати з використанням марке-
тингових методів.
У статті розглянуто маркетинговий інструмента-
рій визначення ставлення споживача до закладу вищої
освіти та наукової оцінки рівня задоволеності/незадо-
воленості. Запропоновано використання модифікова-
ної моделі «ідеальної точки» для знаходження став-
лення споживача до вищого навчального закладу та
прийняття рішення про вступ. Проведені розрахунки
дозволяють визначити ставлення майбутнього сту-
дента до певного закладу вищої освіти з урахуванням
його очікувань.
Для дослідження задоволеності/незадоволеності
споживачів освітніх послуг у статті наведено матрицю
«ефективність/важливість», побудовану на основі опи-
тування та оцінки задоволеності та важливості конкре-
тних характеристик.
Для формування інформаційно-аналітичної ос-
нови з метою підвищення якості освітніх послуг у ро-
боті наведено узгодження пріоритетів держави, ринку
праці та споживачів з перспективою на майбутнє.
Запропонована у статті модель поведінки спожи-
вача відображає процес прийняття ним рішення від ус-
відомлення потреби до реакції на освітні послуги. Про-
ходячи кожну зі стадій, споживач змінює свої ролі, пе-
ретворюючись із абітурієнта на студента, зі студента
на випускника вищого навчального закладу. Форму-
вання моделі поведінки споживача на ринку освітніх
послуг дозволяє організувати ефективне управління
маркетинговою діяльністю у ВНЗ та не тільки сприяти
задоволенню потреб споживачів, а й формувати попит
на ринку.