dc.contributor.author |
Кузьменко, А. І. |
|
dc.contributor.author |
Комаров, Є. Д. |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-30T08:49:47Z |
|
dc.date.available |
2023-10-30T08:49:47Z |
|
dc.date.issued |
2023-10-30 |
|
dc.identifier.citation |
Кузьменко А. І., Комаров Є. Д. Моделювання вантажних автомобільних перевезень на підставі реверсивної логістики. Транспортні системи та технології перевезень, Вип. 14, 2017. С. 61-68. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5998 |
|
dc.description.abstract |
Метою дослідження є аналіз процесів, які виникають під час переробки відходів сільського господарства та пошук оптимальних маршрутів доставки вторинної сировини до місць переробки. Об’єктом дослідження виступають джерела утворення відходів, термінали збереження, підприємства з переробки та транспортні зв’язки між ними; предметом дослідження – технологія перевезення відходів та процеси обробки вторинної сировини. Методика дослідження базується на використанні реверсивної логістики та векторної оптиміза-ції. Результатами дослідження є аналітична оцінка останніх відомих методів та методик поводження з від-ходами, яка свідчить про відсутність комплексного підходу щодо удосконалення технології переробки вто-ринної сировини. Запропонована у роботі технологія враховує взаємну залежність таких критеріїв оптиміза-ції, як час та вартість транспортування, а також їх залежність від структури та обсягів відходів та перероб-леної продукції, відстані транспортування. Формалізація технологічного процесу переробки відходів вико-нувалась наступним чином. Були відокремлені такі елементи: сільськогосподарські підприємства (джерела утворення відходів); збір та переробка відходів шляхом утворення технічного масла; зберігання масла на те-рміналах; повторна переробка; виробництво оліфи на лакофарбових підприємствах; транспортне забезпе-чення на усіх етапах. Описані відповідні технологічні процеси та накладені певні обмеження. Складено граф станів системи переробки відходів та виконане математичне моделювання. Виконано кількісну оцінку собі-вартості окремих елементів моделі на прикладі певного району території України. У результаті була побу-дована діаграма розподілу собівартості за видами діяльності з відходами сільськогосподарського виробниц-тва, аналіз якої може бути корисним для пошуку можливих рішень зниження витрат. Наукова новизна по-лягає в теоретичному обґрунтуванні процесів переробки вторинної сировини. При цьому формалізовано та вирішено з використанням методів реверсивної логістики та векторної оптимізації завдання щодо визначен-ня факторів, які впливають на собівартість та експлуатаційні витрати під час транспортування відходів. Роз-роблено математичну модель для дослідження процесів поводження з вторинною сировиною, що дозволяє вирішувати задачі раціонального використання наявних матеріальних та фінансових ресурсів з мінімальною собівартістю перевезень. Практична значимість даної роботи полягає у тому, що запропонована матема-тична модель процесів поводження з вторинною сировиною дозволяє визначити фактори та причини, що впливають на собівартість усіх її елементів та знизити відповідні витрати. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Транспортні системи та технології перевезень;Вип. 14, 2017 |
|
dc.subject |
реверсивна логістика |
uk_UA |
dc.subject |
вторинні ресурси |
uk_UA |
dc.subject |
процес переробки |
uk_UA |
dc.subject |
собівартість транспортування |
uk_UA |
dc.title |
Моделювання вантажних автомобільних перевезень на підставі реверсивної логістики |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |