Репозитарiй DSpace

Моделювання взаємодії колії та рухомого складу

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Халіпова, Н. В.
dc.date.accessioned 2023-10-17T08:37:32Z
dc.date.available 2023-10-17T08:37:32Z
dc.date.issued 2023-10-17
dc.identifier.citation Халіпова Н. В. Моделювання взаємодії колії та рухомого складу. Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту, 2013, вип. 5 (47). С. 59-69. uk_UA
dc.identifier.issn 2307–6666
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5922
dc.description.abstract Мета. Моделювання взаємодії елементів системи «екіпаж–колія» потребує врахування різних за змістом критеріїв, а також аналізу впливу багатьох чинників та фактора невизначеності й випадковості на основні показники задля забезпечення оптимальних або ж раціональних параметрів роботи системи. Для дослідження процесу взаємодії необхідні нові теоретичні підходи до формулювання задач, що базуються на узагальненні існуючих підходів до моделювання. Метою цієї роботи є розвиток моделі взаємодії колії та рухомого складу на основі застосування множинної структури об’єктів. Методика. Виділено та сформовано основні критерії оцінки розв’язків задачі оптимізації динамічної взаємодії колії та рухомого складу – забезпечення якості та безпеки здійснення процесу перевезень, підвищення їх ефективності та зниження собівартості. На основі використання методів векторної оптимізації запропоновано модель системи взаємодіючих елементів рухомого складу та колії. Для синтезу моделі застосовано математичний аппарат з множинної структури об’єктів. Результати. Узагальнено підходи до моделювання в задачах взаємодії рухомого складу та колії для різних конструктивних елементів системи за різних умов експлуатації. Цей теоретичний підхід продемонстровано на прикладах моделювання взаємодії пасажирського та вантажного вагонів із колією за різних експлуатаційних умов. Наукова новизна. Запропонований теоретичний підхід до розв’язання задачі взаємодії колії та рухомого складу, що базується на синтезі існуючих моделей шляхом застосування множинної структури об’єктів. Практична значимість. Використання запропонованої моделі дає можливість структурувати основні дані та показники в ході моделювання процесів взаємодії рухомого складу та колії, формувати оптимальні та раціональні параметри функціонування системи та визначати ефективні експлуатаційні параметри й систему заходів щодо раціонального використання інфраструктури. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту uk_UA
dc.relation.ispartofseries Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту;2013, вип. 5 (47)
dc.subject моделювання системи «екіпаж–колія» uk_UA
dc.subject оптимальні й раціональні параметри взаємодії uk_UA
dc.subject теорія множин uk_UA
dc.subject векторна оптимізація uk_UA
dc.subject множинна структура об’єктів uk_UA
dc.title Моделювання взаємодії колії та рухомого складу uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу