dc.contributor.author |
Добрянська, О. М. |
|
dc.date.accessioned |
2023-08-17T07:28:51Z |
|
dc.date.available |
2023-08-17T07:28:51Z |
|
dc.date.issued |
2023-08-17 |
|
dc.identifier.citation |
Добрянська О. М. Система освіти в територіальних громадах: аналіз Дніпропетровської області / О. М. Добрянська // Публічне управління та митне адміністрування, № 1 (36), 2023. С. 23-28. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2310-9653 |
|
dc.identifier.uri |
http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5606 |
|
dc.description.abstract |
У статті наведено законодавчі акти, які слугували підготовчому етапу адміністративно-територіальної реформи в Україні. Проаналізовано кількісні показники утворених територіальних громад на підконтрольній Україні території станом на травень 2020 року. Виокремлено показники утворених територіальних громад в Дніпропетровській області. Наведені показники в цілому, а також в розрізі адміністративно- територіальних одиниць верхнього рівня – районів. Зроблено аналіз територіальних громад в Дніпропетровській області за типами: міські, сільські та селищні територіальні громади. Зауважено, що найбільший показник складають сільські територіальні громади. Досліджено систему освіти Дніпропетровської області в частині створених органів управління освітою в розрізі районів та за типами (є структурними підрозділами виконавчих комітетів відповідних рад; мають статус юридичної особи і управляють тільки освітою; мають статус юридичної особи і поєднують освіту, культуру, фізичну культуру, спорт, молодіжну політику та релігію). Наголошено на необхідності створення ефективної моделі органу управління освіти, з метою забезпечення якості надання освітніх послуг закладами
освіти відповідної територіальної громади. Наведено кількісні показники закладів освіти (загальної середньої, дошкільної та позашкільної), які функціонують на території Дніпропетровської області в цілому, а також в розрізі районів. Виокремлено систему закладів загальної середньої освіти та наведені їх кількісні показники в період 2020–2023 роки. Зауважено за кількості функціонуючих опорних закладів освіти та їх філій; кількості закладів загальної середньої освіти, діяльність яких призупинено або реорганізовано з пониженням ступеня. Зроблено висновки щодо доцільності співробітництва громад
з метою забезпечення права дітей на здобуття позашкільної освіти, а також розроблення стратегічного документа, який буде окреслювати розвиток мережі, спрямованої на якість і доступність освіти. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Університет митної справи та фінансів |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Публічне управління та митне адміністрування;№ 1 (36), 2023 |
|
dc.subject |
адміністративно-територіальна реформа |
uk_UA |
dc.subject |
територіальна громада |
uk_UA |
dc.subject |
управління освітою |
uk_UA |
dc.subject |
система освіти, |
uk_UA |
dc.subject |
заклад освіти |
uk_UA |
dc.title |
Система освіти в територіальних громадах: аналіз Дніпропетровської області |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |