DSpace Repository

Моделі фінансування та якість вищої освіти в країнах ОЕСР

Show simple item record

dc.contributor.author Григораш, О. В.
dc.date.accessioned 2023-08-10T10:14:43Z
dc.date.available 2023-08-10T10:14:43Z
dc.date.issued 2023-08-10
dc.identifier.citation Григораш О. В. (2022). Моделі фінансування та якість вищої освіти в країнах ОЕСР. Вісник Херсонського національного технічного університету. 2022. №4. С.81 – 88. uk_UA
dc.identifier.issn 2078-4481 (Print)
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5591
dc.description.abstract У статті проведено аналіз взаємозв’язку видатків на вищу освіту та якості вищої освіти з моделями фінансування вищої освіти в країнах ОЕСР та їх кластерного розподілу на основі описаних критеріїв. Охарактеризовано дві моделі фінансування вищої освіти: одна заснована на джерелі фінансування та можливості впливу закладів освіти на систему вищої освіти (запропонована В. Praneviciene), інша заснована на джерелі фінансування та ступені державного регулювання (запропонована О. Кукліним). Проведено групування країн ОЕСР на основі критеріїв обсягу фінансування вищої освіти у розрахунку на одного студента та показником якості вищої освіти за рейтингом U21 із застосуванням IBM SPSS Statistics на основі методу кластеризації Уорда із використанням квадрату евклідової відстані, стандартизацію змінних здійснено на основі Z-оцінок. У результаті групування 23 країн сформовано 5 кластерів, причому перший кластер з найвищим рівнем видатків у розрахунку на одного студента та рівнем якості вищої освіти за рейтингом U21 представлено однією країною – США. Сформовано матрицю зв’язку моделей фінансування вищої освіти в країнах ОЕСР та їх кластерного розподілу на основі описаних критеріїв обсягу видатків та якості вищої освіти. На основі аналізу матриці виявлено, що у США за обома класифікаціями застосовується ринкова модель. У даному випадку це пояснюється високим рівнем соціально-економічного розвитку країни: завдяки високому рівню ВВП забезпечується можливість фінансування вищої освіти переважно за рахунок приватних джерел, а держава в цілому здійснює підтримку здобувачів, які не в змозі оплатити навчання. У країнах другого і третього кластеру переважно застосовують бюрократичну або антиринкову моделі. У країнах четвертого і п’ятого кластерів існує практика застосування різних моделей. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Херсонський національний технічний університ uk_UA
dc.relation.ispartofseries Вісник Херсонського національного технічного університету;2022, №4
dc.subject вища освіта uk_UA
dc.subject моделі фінансування uk_UA
dc.subject якість uk_UA
dc.subject кластерний аналіз uk_UA
dc.title Моделі фінансування та якість вищої освіти в країнах ОЕСР uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account