Репозиторий Dspace

«Новий гуманізм»: провокація, аналіз чи література?

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Калашнікова, О.Л.
dc.date.accessioned 2023-07-27T05:44:49Z
dc.date.available 2023-07-27T05:44:49Z
dc.date.issued 2023-07-27
dc.identifier.citation Калашнікова О.Л. «Новий гуманізм»: провокація, аналіз чи література / Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації». Том 32 (71) № 4, 2021 – С.233-239. uk_UA
dc.identifier.issn 2710-4664 (Online)
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5520
dc.description.abstract У статті на матеріалі творчості сучасної французької письменниці, члена Гонкурівської академії В. Депант досліджується зміна характеру французької літератури третього тисячоліття, яка втручається у сферу соціології, філософії, психології і навіть політики. Об’єктом аналізу є роман-дослідження «Teen Spirit» (2002 р.), де виявлено витоки і причини «випадіння з реалу» сучасної молоді і, як наслідок, формування соціофобії і девіантної поведінки молодих. Вивчення наративної стратегії авторки роману дало змогу показати зумовленість сучасних форм письма соціальними конфігураціями в суспільстві і переглянути усталені у французькому і англо-американському літературознавстві стереотипи сприйняття романів Депант як тільки явищ поп-фемінізму, панк-рок фемінізму, що втілюють авторську стратегію свідомої провокації. «Teen Spirit» позначив вихід Депант за рамки просто «жіночої літератури», дозволив авторці заявити про себе як про письменницю-аналітика, що досліджує політичні, соціальні механізми існування сучасного суспільства, їх вплив на суспільну психологію і мораль. Виносячи в назву роману ключовий об’єкт свого аналізу, Депант вивчає феномен протестної підліткової свідомості як середовища, благодатного для формування і вербування потенційних терористів, здійснюючи художніми засобами лабораторне препарування, виявляючи причини, форми, соціальні варіанти і наслідки протестної психології, вводячи читача до «зони занепокоєння», формуючи новий вид гуманізму, характерний для сучасної французької літератури. Але новаторство поетики письменниці визначають не стільки табуйовані теми як засіб шокотерапії суспільства, скільки вибір наративної стратегії, я-нарації, «сповіді себе» (confession de soi), і в той же час «сповіді для себе» (confession pour moi-même), «егописання» моральних недоростків, їх autofiction, що підключають твір Депант до французької літературної традиції «l’écriture de soi». Невтішні прогнози авторки щодо перспектив розвитку феномена протестної свідомості структурує паратекст роману: назва, заголовки трьох частин прокреслюють «дорожню карту» руху від підліткової протестної поведінки до участі в терактах, керованих політиками. Роман позначив початок процесу створення Депант сучасної «Людської комедії», що вилився у грандіозну сагу «Vernon Subutex» (2015–2017). uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського uk_UA
dc.relation.ispartofseries Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації»;Том 32 (71) № 4, 2021
dc.subject новий гуманізм uk_UA
dc.subject новітній французький роман uk_UA
dc.subject Депант uk_UA
dc.subject роман-дослідження uk_UA
dc.subject я-нарація uk_UA
dc.subject егописання uk_UA
dc.subject autofiction uk_UA
dc.subject паратекст uk_UA
dc.subject підліткова свідомість (teen spirit) uk_UA
dc.title «Новий гуманізм»: провокація, аналіз чи література? uk_UA
dc.type Article uk_UA


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись