Репозитарiй DSpace

Червоне, чорне та біле: зіткнення стереотипів в іронічних картинах Е. Шевіяра

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Калашнікова, О. Л.
dc.date.accessioned 2023-07-19T05:42:52Z
dc.date.available 2023-07-19T05:42:52Z
dc.date.issued 2023-07-19
dc.identifier.citation Калашнікова О. Л Червоне, чорне та біле: зіткнення стереотипів в іронічних картинах Е. Шевіяра / О. Л. Калашнікова // Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика, Том 33 (72) № 4 Ч. 2, 2022. С.143-152. uk_UA
dc.identifier.issn 2710-4664
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5518
dc.description.abstract У статті проаналізовано художню парадигму роману Е. Шевіяра “Oreille rouge” («Червоне вухо», 2005). Незвичайне ставлення до письменника французької критики, яка визнає інтелектуальну вагомість творів класика мінімалістів, але не може не бачити комерційного неуспіху письменника, пояснюється особливим жанровим мисленням Шевіяра, його іронічнознущальним ставленням до будь-якого канону і стереотипу, що ускладнює прийняття шевіярівських текстів читачем, клішованому «горизонту очікувань» якого не відповідають розраховані на інтеракцію та роздуми романи письменника. Ця ж особливість поетики Шевіяра «приводить у відчай» літературну критику, ускладнюючи дослідницьке завдання приведення до системи принципів побудови художнього світу письменника. Виявлено подвійну логіку «опозиції та утвердження» літературних традицій як основу художньої парадигми письменника, «якого неможливо класифікувати». Спрямована на руйнування роману зсередини, «ненависть» до жанру, що як стратегію Шевіяра зазначає більшість критиків, виявляється уявною. Програмне зіткнення канонічних кліше різних жанрів (роману, травелогу, подорожніх записок, autofiction), акцентована мінімалізація колористичної парадигми «Червоного вуха» не вичерпують декларованої як антироманна наративної стратегії Шевіяра, а скоріше відкривають нові можливості романної форми, що, зберігаючи класичні традиції формування світогляду читача художніми засобами, демонструє невичерпний потенціал народження наративних новацій та зростаючу роль роману у сучасній літературі. Об’єктом іронічної дезавуації в «Червоному вусі» стають насправді не лише умовні романні конвенції, а стереотипність мислення у цілому, яка звужує та деформує розуміння картини неоднозначного сьогоднішнього світу та стає причиною цивілізаційних конфліктів. Зіткнення імагологічних, ментальних, світоглядних, жанрових стереотипів, яке Шевіяр здійснює, залучаючи читача до інтерактивної літературної гри, підсилює гуманістичний пафос роману і спрямоване не лише на естетичне виховання смаків читача, а й на формування у нього всепланетарної моралі. Адресований представникам різних цивілізаційних систем, роман стає закликом уникнути всіх «ізмів» та протиріч, не ховатися від них у літературних забавках з оповідальними формами, а спробувати усвідомити право кожного на «своє» і не поділяти світ на «перший», «другий» чи «третій», «червоний», «чорний» чи «білий». uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського uk_UA
dc.relation.ispartofseries Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика;Том 33 (72) № 4 Ч. 2, 2022
dc.subject мінімалізм uk_UA
dc.subject Е. Шевіяр uk_UA
dc.subject жанрові стереотипи uk_UA
dc.subject травелог uk_UA
dc.subject autofiction uk_UA
dc.subject романні конвенції uk_UA
dc.subject пародія uk_UA
dc.subject наративна стратегія uk_UA
dc.subject апелятивні структури uk_UA
dc.subject «горизонт очікування» uk_UA
dc.title Червоне, чорне та біле: зіткнення стереотипів в іронічних картинах Е. Шевіяра uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу