dc.contributor.author |
Буханевич, О. М. |
|
dc.contributor.author |
Забожчук, О. В. |
|
dc.date.accessioned |
2023-05-26T09:05:43Z |
|
dc.date.available |
2023-05-26T09:05:43Z |
|
dc.date.issued |
2023-05-26 |
|
dc.identifier.citation |
Буханевич О. М. Військові адміністрації та місцеві органи влади: правові аспекти розподілу повноважень в умовах воєнного стану / О. М. Буханевич, О. В. Забожчук // Правова позиція, № 1 (38), 2023. С. 110-114. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2521-6473 |
|
dc.identifier.uri |
http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5382 |
|
dc.description.abstract |
статті розглянуто повноваження військових адміністрацій та органів місцевої влади України в умовах воєнного стану. Актуальність дослідження обумовлена необхідністю удосконалення діяльності військових адміністрацій з регулювання суспільних відносин в умовах збройної агресії проти України.
Наукова новизна дослідження полягає в удосконаленні розуміння засад функціонування військових адміністрацій в сучасних умовах, а практична значущість – у встановленні взаємозв’язку між повноваженнями військових адміністрацій та повноваженнями відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.
Базою для дослідження стали напрацювання вітчизняних науковців у галузі взаємодії місцевих органів влади з військово-цивільними та військовими адміністраціями в особливий період, а також чинне законодавство України.
У статті розглянуто складові органів місцевої влади, до яких належать місцеві державні адміністрації,
а також сільські, селищні, міські ради з їх виконавчими органами та районні і обласні ради, які функціонують в межах місцевого самоврядування. Визначено основні засади утворення й функціонування військових адміністрацій, до яких належать необхідність наявності формальних правових підстав, тимчасовість їх діяльності, а також можливі територіальні обмеження щодо їх утворення.
На підставі аналізу повноважень військових адміністрацій та органів місцевої влади доведено, що ці повноваження у багатьох випадках дублюються, але повноваження військових адміністрацій в питаннях забезпечення національної безпеки й оборони є ширшими, ніж подібні повноваження місцевих адміністрацій чи місцевих рад й виконавчих органів місцевого самоврядування. З метою удосконалення діяльності військових адміністрацій запропоновано включити до їх повноважень заходи з організації й забезпечення руху національного спротиву в межах громад й адміністративно-територіальних одиниць, в яких діють військові адміністрації.
Подальші дослідження можливі за напрямами удосконалення класифікації повноважень військових адміністрацій та розроблення механізму їх взаємодії з органами місцевого самоврядування. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Університет митної справи та фінансів |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Правова позиція;№ 1 (38), 2023 |
|
dc.subject |
режим воєнного стану |
uk_UA |
dc.subject |
військові адміністрації |
uk_UA |
dc.subject |
місцеві державні адміністрації |
uk_UA |
dc.subject |
органи місцевого самоврядування |
uk_UA |
dc.subject |
повноваження |
uk_UA |
dc.subject |
делеговані повноваження |
uk_UA |
dc.title |
Військові адміністрації та місцеві органи влади: правові аспекти розподілу повноважень в умовах воєнного стану |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |