Репозитарiй DSpace

Аналіз сучасних методів медіавимірювання

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кодацька, Н.О.
dc.date.accessioned 2023-04-03T08:36:27Z
dc.date.available 2023-04-03T08:36:27Z
dc.date.issued 2023-04-03
dc.identifier.citation Кодацька Н.О. Аналіз сучасних методів медіавимірювання, Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації, 2022 р., № 3 (51). С. 4-14. uk_UA
dc.identifier.issn 2219-8741
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5121
dc.description.abstract Мета дослідження – узагальнення та структурування даних щодо методології медіавимірювань, аналіз результатів актуальних медіавимірювань, проведених в Україні, виявлення динаміки та сучасних тенденцій медіаспоживання. Методологія дослідження. У ході дослідження використано системний аналіз для узагальнення методів соціологічних досліджень масмедіа; метод статистичного аналізу – для відтворення певних характеристик аудиторії на уявній моделі, що відображає різні її аспекти; метод структурнофункціонального аналізу – для визначення структури аудиторії та досліджень функції медіа щодо інтеграції суспільства. Результати. Розглянуто аудиторію засобів масової комунікації як стійку сукупність людей, яка має спільні інформаційні потреби. Здійснено огляд досліджень аудиторії ЗМІ за основними напрямами: вимірювання аудиторії, вивчення ставлення аудиторії ЗМІ до продукції, яка ними виробляється, та динаміки переваг аудиторії, вивчення впливу ЗМІ на аудиторію. Проведено аналіз основних кількісних методів медіаметрії: щоденникові панелі; опитувальні панелі, такі як особисте інтерв’ю, телефонні, самостійно заповнювані, онлайн-опитування; панелі, побудовані за принципом електронного сканування, – піплметри, радіометри, радіоконтроль. Розглянуто класифікацією типів вимірювання аудиторій, а саме: технічні засоби фіксації, щоденники або самозвітування, телефонні опитування, анкетування або особистіс- ні інтерв’ю. Проаналізовано такі етапи медіадосліджень, як обробка отриманої інформації та визначення медіаметричних показників. Розглянуто основні етапи розвитку вимірювань телевізійної аудиторії в Україні. Виділено основні показники, що характеризують радіоаудиторію: частота слухання за останній тиждень, середній рейтинг за 15 хвилин ефіру в тисячах осіб (AQH) або відсотках (AQH%), середньотижневі або середньомісячні покриття станцій. Розглянуто показники вимірювання аудиторії друкованого медіа – покриття й соціальнодемографічний профіль читачів. Проаналізовано результати досліджень аудиторії, проведених дослідницькою компанією «Kantar Ukraine», Київським міжнародним інститутом соціології, компанією Нільсен Медіа Юкрейн. Визначено методологічні особливості дослідження інтернет-аудиторії. Проаналізовано результати медіавимірювання інтернету операторами дослідних ринків AC Nielsen, ComScore, Mediametrie, TNS, Factum Group, до складу яких входять компанії InMind, Gemius. Новизна. У межах статті здійснено узагальнення та структурування даних щодо методології медіавимірювань, виявлено динаміку й сучасні тенденції медіаспоживання. Практичне значення. Результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення методів вимірювання медіаспоживання, порівняльного аналізу результатів медіадосліджень, що проводяться в Україні та країнах світу. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Класичний приватний університет uk_UA
dc.relation.ispartofseries Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації;2022 р., № 3 (51)
dc.subject вимірювання аудиторії uk_UA
dc.subject медіаметричні дослідження uk_UA
dc.subject методології медіавимірювань uk_UA
dc.subject структурування актуальних даних uk_UA
dc.subject щоденникові панелі uk_UA
dc.title Аналіз сучасних методів медіавимірювання uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу