dc.contributor.author |
Фірсов, О. Д. |
|
dc.contributor.author |
Трофімов, О. В. |
|
dc.contributor.author |
Trofimov, A. V. |
|
dc.contributor.author |
Firsov, A. D. |
|
dc.date.accessioned |
2022-03-25T11:42:02Z |
|
dc.date.available |
2022-03-25T11:42:02Z |
|
dc.date.issued |
2022-03-25 |
|
dc.identifier.citation |
Фірсов О. Д. Просторові моделі теорії неперервних задач оптимального розбиття множин / О. Д. Фірсов, О. В. Трофімов // Системи та технології. - 2020. - № 2. - С. 67-78 |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2521-6643 |
|
dc.identifier.uri |
http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4701 |
|
dc.description.abstract |
В теорії неперервних задач оптимального розбиття множин (ОРМ) було отримано ряд фундаментальних результатів. Розроблено методи та алгоритми розв'язання багатопродуктових, лінійних і нелінійних, стохастичних і динамічних задач оптимального розбиття множини із заданими і незаданими координатами центрів підмножин. Різноманітність початко-вих даних, що включають інформацію про властивості множини, обмеження на ті чи інші параметри задачі і критерії якості, визначає широке коло прикладних задач розбиття. Сучасні транспортні процеси характеризуються високими швидкостями, в них беруть участь нові транспортні засоби. Відповідно, виникає необхідність в аналізі не тільки самої траєкторії переміщення, але й властивостей цієї траєкторії. В роботі досліджені задачі оптимального розбиття ділянки просторової кривої, які є окремими випадками неперервної задачі ОРМ з розміщенням центрів підмножин. Запропоновано нові формулювання задач ОРМ для окремих випадків. Кожна задача являє собою узагальнення попередньої. Функція вартості інтерпретується як геометрична характеристика кривої. Враховується вплив кривизни і кручення на вартість переміщення. Фактично вводиться нова метрика для даного класу задач. Показано, що в таких постановках можливо проінтегрувати цільову функцію і отримати задачу класичного типу. Загальний підсумок проведених досліджень можна сформулювати як врахування під час переміщення не тільки довжини траєкторії, але і вартості маневрування уздовж цієї траєкторії в рамках задачі оптимального розбиття множин з розміщенням центрів. Врахування геометричних характеристик переводить описані задачі ОРМ в прикладну область. Сучасні вимоги під час переміщення вантажів вимагають обліку максимального числа факторів, що впливають на процес, а це означає, що потрібні дані і залежності всередині самого процесу. В даному випадку це геометрія траєкторій; наступний крок – це фізика процесу, взаємодія з дорогою або повітряним простором. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Університет митної справи та фінансів |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Системи та технології;2020. - № 2 |
|
dc.subject |
оптимальне розбиття множин |
uk_UA |
dc.subject |
параметрично задані криві |
uk_UA |
dc.subject |
траєкторії переміщення вантажів |
uk_UA |
dc.subject |
optimal partitioning sets |
uk_UA |
dc.subject |
parametric curves |
uk_UA |
dc.subject |
cargo moving tra-jectories |
uk_UA |
dc.title |
Просторові моделі теорії неперервних задач оптимального розбиття множин |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Spatial models of the theory of optimal division of sets’ continuous problems |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |