dc.contributor.author |
Головійчук, І. М. |
|
dc.contributor.author |
Кидонь, В. В. |
|
dc.contributor.author |
Забіяко, Ю. О. |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-11T11:10:13Z |
|
dc.date.available |
2022-01-11T11:10:13Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-11 |
|
dc.identifier.citation |
Головійчук І.М. Участь закладів вищої освіти в національному дослідженні steps в україні: потенціал та перспективи / І.М. Головійчук, В.В. Кидонь, Ю.О. Забіяко // Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. - 2019. - № 2 (18). - С. 50-54 |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2522-4115 (print) |
|
dc.identifier.issn |
2522-9133 (online) |
|
dc.identifier.uri |
http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4630 |
|
dc.description.abstract |
У статті наведено думку авторів щодо необхідності участі закладів вищої освіти у боротьбі за здоров’язбереження нації. Мета статті полягає у вивченні й визначенні потенціалу, ролі та перспектив участі закладів вищої освіти в національному дослідженні STEPS (STEPwise approach to noncommunicable disease risk factor surveillance) в Україні з метою збереження здоров’я української
нації шляхом запобігання поширеності факторів ризику неінфекційних захворювань.
Зважаючи на те, що неінфекційні захворювання є результатом поєднаного впливу генетичних,
фізіологічних, екологічних і поведінкових факторів, автори обґрунтовують у статті актуальність, до-
цільність і можливість використання закладами вищої освіти певних інструментів STEPS для імпле-
ментації в системі формальної та інформальної освіти, зокрема анкетування, опитування, певні соці-
ально-демографічні й фізичні вимірювання тощо.
Автори розглядають можливість збору закладами вищої освіти з використанням інструментів STEPS даних про поведінкові фактори (рівень споживання тютюну й алкоголю, нездорове харчування, недостатня фізична активність); регіональні фактори навколишнього середовища (забруднення та ін.); результати фізичного огляду (надлишкова вага та ожиріння); про деякі генетичні та фізіологічні показ-
ники (зокрема інформація щодо наявності хвороб системи кровообігу); про соціально-демографічні показники. Також у результаті дослідження авторами виявлено актуальність і важливість посилення міжсекторальної співпраці Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України й підпорядкованих їм структур. У статті аргументовано думку авторів щодо можливостей використання певних інструментів STEPS з метою їх імплементації в системі формальної та інформальної освіти. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ АЛЬФРЕДА НОБЕЛЯ |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки;2019. - № 2 (18) |
|
dc.subject |
здоров’язбереження |
uk_UA |
dc.subject |
інструменти STEPS |
uk_UA |
dc.subject |
заклади вищої освіти |
uk_UA |
dc.subject |
просвітницька робота |
uk_UA |
dc.subject |
формальна й інформальна освіта |
uk_UA |
dc.title |
Участь закладів вищої освіти в національному дослідженні steps в україні: потенціал та перспективи |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |