Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Матвєєва, Ю. І. | |
dc.contributor.author | Matvieieva, Yu. I. | |
dc.date.accessioned | 2021-11-30T12:24:18Z | |
dc.date.available | 2021-11-30T12:24:18Z | |
dc.date.issued | 2021-11-30 | |
dc.identifier.citation | Матвєєва Ю. І. Етичні та психологічні аспекти взаємодії учасників дистанційного освітнього процесу / Ю. І. Матвєєва // Правова позиція. - 2021. - № 4 (33). – С. 43 - 48 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2521-6473 | |
dc.identifier.uri | http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4542 | |
dc.description.abstract | сучасних умовах обмежень прав людини, зумовлених запровадженням карантину через розповсюдження коронавірусної хвороби COVID-19, перед людством постало багато нових викликів. Одним із найбільш масштабних та неочікуваних за своїми наслідками став повний перехід освітнього процесу в онлайн-середовище. Таким чином, дистанційна освіта стала новою безумовною реальністю, а виявлення її етичних та психологічних особливостей, а також вироблення практичних порад для учасників освітнього процесу через технічне посередництво в умовах он-лайн є вкрай важливим та перспективним напрямом сучасних дискусій про якість навчання. Саме такими міркуваннями зумовлена актуальність вибору цієї теми. У статті йдеться про специфіку онлайн-спілкування – комунікацію учасників освітнього процесу через технічне посередництво. Особливу увагу приділено такому поняттю, як «нетикет» – сукупність етичних правил електронної взаємодії. Серед цих правил виділяють правила лінгвістичного характеру (культура мови онлайн-комунікації), а також власне етичні та юридичні правила. Йдеться про повноту, достовірність, точність та актуальність інформації у мережі Інтернет, а також про дотримання юридичних аспектів інформації в онлайн-просторі: забезпечення права особи на захист конфіденційної інформації, авторських прав та ін. Окрім того, розкриваються деякі аспекти діяльності юридичних клінік закладів вищої освіти України в онлайн-умовах. Щодо психологічних особливостей онлайн-спілкування, то важливою проблемою виділяється комунікаційний бар’єр, тобто наявність технічного посередництва створює певні перепони для вільного навчання. Існують різні психологічні бар’єри спілкування: семантичний бар’єр пов’язаний з уживанням різних значень того самого поняття; стилістичний бар’єр виникає за невідповідності стилів мовлення; логічний бар’єр з’являється тоді, коли логіка міркування, запропонована комунікатором, дуже складна. Комунікативний бар’єр може перерости й у бар’єр відносин. Отже, особливого значення набуває постійний зворотний зв’язок у відносинах «студент – викладач». Складною проблемою у процесі дистанційного навчання є система оцінювання знань студентів. В умовах спілкування через технічне посередництво непросто адекватно оцінити справжні досягнення слухачів, тому важливою порадою може стати спільне зі студентами розроблення критеріїв і правил оцінювання. Вироблені під час дослідження практичні поради та рекомендації, а також розроблені критерії оцінювання роботи студентів на дистанційних заняттях були впроваджені авторкою впродовж 2020–2021 навчального року у процесі викладацької діяльності на факультеті правничих наук Національного університету «Києво-Могилянська академія» | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Університет митної справи та фінансів | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Правова позиція;2021. - № 4 (33) | |
dc.subject | дистанційний освітній процес | uk_UA |
dc.subject | нетикет | uk_UA |
dc.subject | етичні аспекти онлайн-комунікації | uk_UA |
dc.subject | психологічні аспекти онлайн-комунікації | uk_UA |
dc.subject | технічне посередництво | uk_UA |
dc.subject | distance educational process | uk_UA |
dc.subject | netiquette | uk_UA |
dc.subject | ethical aspects of online communication | uk_UA |
dc.subject | psychological aspects of online communication | uk_UA |
dc.subject | technical mediation | uk_UA |
dc.title | Етичні та психологічні аспекти взаємодії учасників дистанційного освітнього процесу | uk_UA |
dc.title.alternative | Ethical and psychological aspects of interaction of participants of the distance educational process | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |