Репозитарiй DSpace

Образ ведучого телевізійної розважальної програми у світлі архетипіки й етики

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дрешпак, В. М.
dc.contributor.author Антонова, В. Ю.
dc.contributor.author Dreshpak, V. M.
dc.contributor.author Antonova, V. Yu.
dc.date.accessioned 2021-10-25T08:02:58Z
dc.date.available 2021-10-25T08:02:58Z
dc.date.issued 2021-10-25
dc.identifier.citation Дрешпак В. М. Образ ведучого телевізійної розважальної програми у світлі архетипіки й етики / Дрешпак В.М., Антонова В.Ю. // Вчені записки Таврійського національного ун-ту ім В.І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. – Т. 32 (71). – № 4. – Ч. 3. – 2021. – С. 147 – 154 uk_UA
dc.identifier.issn 2710-4664 (Online)
dc.identifier.issn 2710-4656 (Print)
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4501
dc.description.abstract Сучасна «телевізійна» модель світу, яка стала однією з визначальних граней ціннісно-смислового буття людини, актуалізує проблему морально-етичного змісту популярних розважальних телепрограм. Це зумовлює необхідність вивчення соціокультурних механізмів вибору чи формування образів ведучих розважальних телепрограм їх аудиторіями у контексті архетипіки та етичних аспектів. Попри значну кількість досліджень у межах цього проблемного поля, практично недослідженими залишаються питання щодо механізмів впливу архетипів аудиторії на формування образів ведучих розважальних програм та етичного регулювання діяльності телеведучих як специфічної категорії працівників телебачення. Метою статті є висвітлення сутності соціокультурного механізму формування образів ведучих телевізійних розважальних програм через призму архетипіки та етики на основі матриці базових архетипів, спираючись на які аудиторія може вибудовувати власні уявлення про образи ведучих таких телепрограм. Аналіз наукового дискурсу щодо сутності та функцій архетипу у соціальних комунікаціях став підґрунтям авторської розробки щодо структурування образів ведучих на основі відповідних архетипів. Такий підхід дозволив поєднати ці образи з певними моделями світосприйняття, пояснити характер, поведінку, моральні орієнтири не просто конкретного ведучого, а соціокультурну сутність образу, якому ведучий як особа має чи прагне відповідати. Запропонована в дослідженні матриця є рамковою і не передбачає повною мірою можливих інваріантів образів ведучих розважальних програм, однак основні мотиви, спонуки глядацької аудиторії, внесені до цієї матриці, в основному збігаються з переліком цінностей та моделей поведінки, що пропагує українське розважальне телебачення. Таке розуміння також є основою для подальшого вивчення етичних меж, в яких мають діяти автори і ведучі розважальних телепрограм. Здійснене в дослідженні структурування типів ведучих на основі архетипічного підходу з урахуванням етичних засад дозволить більш повно розкрити соціокультурний механізм вибору глядацькою аудиторією відповідного типу ведення таких програм. Запропонована матриця може бути застосована у творчому процесі сценаристів і ведучих розважальних програм, а також в інших сферах соціокомунікативної діяльності, зокрема спічрайтерами та іміджмейкерами. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.relation.ispartofseries Вчені записки Таврійського національного ун-ту ім В.І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика;Т. 32 (71). – № 4. – Ч. 3. – 2021
dc.subject телеведучий uk_UA
dc.subject архетипіка uk_UA
dc.subject етика uk_UA
dc.subject матриця архетипів uk_UA
dc.subject розважальні телепрограми uk_UA
dc.subject TV host uk_UA
dc.subject archetype uk_UA
dc.subject ethics uk_UA
dc.subject matrix of archetypes uk_UA
dc.subject entertaining TV programs uk_UA
dc.title Образ ведучого телевізійної розважальної програми у світлі архетипіки й етики uk_UA
dc.title.alternative THE IMAGE OF THE TELEVISION ENTERTAINMENT PROGRAM HOST IN THE LIGHT OF ARCHETYPICS AND ETHICS uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу