DSpace Repository

Трибуналізація міжнародного правопорядку як ознака міжнародного правосуддя

Show simple item record

dc.contributor.author Бойко, І. C.
dc.contributor.author Boyko, І. S.
dc.date.accessioned 2021-06-23T09:12:34Z
dc.date.available 2021-06-23T09:12:34Z
dc.date.issued 2021-06-22
dc.identifier.citation Бойко І. C. Трибуналізація міжнародного правопорядку як ознака міжнародного правосуддя / І. C. Бойко // Правова позиція. – 2021. - № 1 (30). – С. 83 – 87 uk_UA
dc.identifier.issn 2521-6473
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4327
dc.description.abstract статті досліджений сучасний стан міжнародного правосуддя з урахуванням плюралізму класифікаційних критеріїв поділу органів міжнародного правосуддя на види. Трибуналізація міжнародного правопорядку розуміється як активізація вже наявних органів міжнародного правосуддя і створення нових судів, що супроводжується поступовим зміцненням обов’язкової юрисдикції міжнародних судів і переходом від арбітражної моделі до класичної судової. З’ясовано, що специфічні риси органів міжнародного правосуддя зумовлюють наявність численних класифікацій, деякі з них відображують новітні тенденції розвитку міжнародного правосуддя, як-от: 1) нівелювання різниці між міжнародними судовими й арбітражними інституціями; 2) активізація правотворчої функції сучасних органів міжнародного правосуддя; 3) горизонтальне цитування та взаємне запозичення правових позицій, створених органами міжнародного правосуддя та перевірених часом та потребами міжнародних відносин, набуває ознак переконливого (рекомендаційного) прецеденту. Особливості природи органів міжнародного правосуддя враховуються по-різному, тому наведені декілька класифікацій, що базуються на фактах наявності: 1) міжнародного договору; 2) рішення міжнародної організації (або її органів); 3) міжнародного договору між державою та міжнародною організацією; 4) рішення місії з підтримання миру, наділеною адміністративним мандатом Організації Об’єднаних Націй; рішення міжнародної організації та держав про наділення національного судового органу функціями міжнародного правосуддя. Уважаємо критерії, що враховують географічний вимір, об’єм компетенції, підсудності in personam, варто застосовувати під час характеристики сучасних органів міжнародного правосуддя. Зазначено, що досить поширений поділ органів міжнародного правосуддя на: а) універсальні і регіональні; б) загальної компетенції та спеціальної компетенції; в) такі, що розглядають спори між державами, і розглядають спори за участю приватних осіб; г) постійні і тимчасові. Акцентовано на тому, що такі класифікації є схематичними та не позбавлені суперечностей. Так, до універсальних органів міжнародного правосуддя відносять Міжнародний трибунал з морського права, який за призначенням і об’ємом компетенції має бути віднесений до судів спеціальної компетенції uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.relation.ispartofseries Правова позиція;2021. - № 1 (30)
dc.subject проліферація uk_UA
dc.subject міжнародний правопорядок uk_UA
dc.subject органи міжнародного правосуддя uk_UA
dc.subject класифікації ОМП uk_UA
dc.subject квазісудові інституції uk_UA
dc.subject proliferation uk_UA
dc.subject international legal order uk_UA
dc.subject international adjudication institutions uk_UA
dc.subject classification uk_UA
dc.subject quasi-judicial institutions uk_UA
dc.title Трибуналізація міжнародного правопорядку як ознака міжнародного правосуддя uk_UA
dc.title.alternative Tribunalization of the international legal order the character of international adjudication uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2021/1(30)
    Правонаступник наукового журналу “Вісник Академії митної служби України. Серія: “Право”

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account