DSpace Repository

Декларації як джерела адміністративного права

Show simple item record

dc.contributor.author Капран, Р. В.
dc.contributor.author Kapran, R. V.
dc.date.accessioned 2021-06-15T09:23:48Z
dc.date.available 2021-06-15T09:23:48Z
dc.date.issued 2021-06-15
dc.identifier.citation Капран Р. В. Декларації як джерела адміністративного права / Р. В. Капран // Правова позиція. – 2021. - № 1 (30). – С. 32 – 38 uk_UA
dc.identifier.issn 2521-6473
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4317
dc.description.abstract У статті на підставі узагальненого аналізу значень терміна «декларація» розкривається специфіка декларацій як джерел адміністративного права. Зазначається, що вони мають різний прояв, зокрема є джерелами адміністративного права: а) як вітчизняні формалізовані нормативні джерела (нормативно-правові акти з відповідною назвою, якою підкреслюється їхнє особливе значення); займають місце серед «основних» (вітчизняні нормативно-правові акти) джерел адміністративного права; б) як «представники» актів «м’якого права», визнання яких як джерел права в наукових та інших доктринальних джерелах уже майже не оспорюється; в) як складові частини низки підзаконних актів, які мають вигляд додатків до цих актів, являть собою певний бланк або заяву, що передбачають надання в них певної інформації. Підкреслюється необхідність підвищення поваги до «декларативних норм», що можливо лише завдяки сумлінному дотриманню проголошених у них положень. На прикладі декларацій як актів «м’якого права» демонструється механізм забезпечення дії положень декларацій, специфікою яких є своєрідна «добровільна обов’язковість». Вказується на дещо умовну можливість використання поняття «юридична сила» стосовно декларацій як актів «м’якого права». Зазначається комплексний (щодо галузевої сфери) характер майже всіх декларацій як додаткових джерел адміністративного права, де комплексність зумовлена тим фактом, що вони можуть бути визнані джерелами різних галузей права, натомість в адміністративному праві вони представлені значно ширше, аніж в інших вітчизняних галузях права, що пояснюється «масштабністю» (за обсягом правового регулювання та кількістю нормативних формалізованих його джерел) предмета адміністративного права. На прикладі вітчизняних законодавчих актів (Закон України «Про звернення громадян» та Кодекс адміністративного судочинства України) продемонстровано механізм забезпечення дії декларативних норм, характерною ознакою яких (декларативних норм) є обов’язковість подальшого нормативного закріплення (деталізованого врегулювання) в інших нормативних актах. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.relation.ispartofseries Правова позиція;2021. - № 1 (30)
dc.subject джерела права. uk_UA
dc.subject джерела адміністративного права uk_UA
dc.subject «м’яке право» uk_UA
dc.subject акти «м’якого права» uk_UA
dc.subject декларації uk_UA
dc.subject декларації – нормативні акти uk_UA
dc.subject декларативні норми uk_UA
dc.subject sources of law uk_UA
dc.subject sources of administrative law uk_UA
dc.subject “soft law” uk_UA
dc.subject acts of “soft law” uk_UA
dc.subject declarations uk_UA
dc.subject declarations-normative acts uk_UA
dc.subject declarative norms uk_UA
dc.title Декларації як джерела адміністративного права uk_UA
dc.title.alternative Declarations as sources of administrative law uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2021/1(30)
    Правонаступник наукового журналу “Вісник Академії митної служби України. Серія: “Право”

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account