dc.contributor.author |
Чорний, О. В. |
|
dc.contributor.author |
Chornyj, О. V. |
|
dc.date.accessioned |
2021-01-11T13:51:03Z |
|
dc.date.available |
2021-01-11T13:51:03Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-11 |
|
dc.identifier.citation |
Чорний О. В. Особливості реформ у державній політиці охорони здоров’я в європейських країнах у трансформаційний період: історичні та соціально-економічні аспекти / О. В. Чорний // Публічне управління та митне адміністрування. - 2020. - № 3 (26). - С. 78 - 82 |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2310-9653 |
|
dc.identifier.uri |
http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4199 |
|
dc.description.abstract |
У статті зазначено, що держава повинна опікувати систему охорони здоров’я, що зумовлено вадами ринку медичних послуг і уявленнями про соціальну справедливість. Люди повинні мати право на отримання принаймні деякого мінімуму
медичної допомоги незалежно від рівня їхнього доходу, і забезпечити таке право – обов’язок держави. Відповідно до основних засад державної політики майже у всіх країнах із розвиненою ринковою економікою були створені громадські системи охо-
рони здоров’я, доступні для всіх або переважної більшості громадян.
Медичну допомогу в цих країнах надають як державні, так і недержавні медичні організації та індивідуально практикуючі лікарі. Амбулаторну допомогу надають лікарі загальної практики та фахівці, що працюють як індивідуальні підприємці або в складі групових практик. Організації, подібні звичним для нас поліклінікам, зустрічаються лише в окремих країнах із розвиненою ринковою економікою.
Стаціонарне лікування здійснюють державні і недержавні лікарні, причому серед недержавних організацій є як некомерційні, так і комерційні. Співвідношення державних і недержавних медичних організацій розрізняється в різних країнах.
Фінансування медичної допомоги населенню здійснюється або з бюджетних коштів держави, які формуються за рахунок загального оподаткування, або з коштів обов’язкового медичного страхування, які формуються за рахунок страхових внесків
роботодавців і внесків держави або пенсійних фондів за непрацююче населення.
У системах бюджетного фінансування в європейських країнах кожен виробник знаходився в адміністративному підпорядкуванні певної територіальної одиниці. У системах страхового фінансування страховики не мали права самостійно
вибирати виробників, які будуть надавати медичну допомогу застрахованим. Вони зобов’язані були укласти угоду про оплату медичної допомоги з будь-яким зацікавленим виробником медичних послуг. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Університет митної справи та фінансів |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Публічне управління та митне адміністрування;2020. - № 3 (26) |
|
dc.subject |
трансформаційний період |
uk_UA |
dc.subject |
державна політика |
uk_UA |
dc.subject |
реформи |
uk_UA |
dc.subject |
історичні й соціально-економічні аспекти |
uk_UA |
dc.subject |
охорона здоров’я |
uk_UA |
dc.subject |
європейські країни |
uk_UA |
dc.subject |
transformation period |
uk_UA |
dc.subject |
public policy |
uk_UA |
dc.subject |
reforms |
uk_UA |
dc.subject |
historical and socio-economic aspects |
uk_UA |
dc.subject |
health care |
uk_UA |
dc.subject |
European countries |
uk_UA |
dc.title |
Особливості реформ у державній політиці охорони здоров’я в європейських країнах у трансформаційний період: історичні та соціально-економічні аспекти |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Features of reforms in public health policy in European countries in the transformation period: historical and socio-economic aspects |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |