dc.contributor.author |
Ковальов, В. Г. |
|
dc.contributor.author |
Брус, Т. М. |
|
dc.contributor.author |
Kovalyov, V. G. |
|
dc.contributor.author |
Brus, T. M. |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-08T11:53:55Z |
|
dc.date.available |
2020-12-08T11:53:55Z |
|
dc.date.issued |
2020-12-08 |
|
dc.identifier.citation |
Ковальов В. Г. Роль органів місцевого самоврядування у транскордонному співробітництві: організаційно-правові засади / В. Г. Ковальов, Т. М. Брус // Публічне управління та митне адміністрування. – 2020. - № 2(25). – С. 73 – 78 |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2310-9653 |
|
dc.identifier.uri |
http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4131 |
|
dc.description.abstract |
У статті з’ясовуються місце і роль органів місцевого самоврядування в транскордонному співробітництві прикордонних територій з урахуванням принципу субсидіарності. Встановлено, що розвиток такого співробітництва буде основою для
їхнього економічного та соціального розвитку.
Розглянуто три аспекти транскордонного співробітництва, а саме: політичний, економічний і соціокультурний. Встановлено, що регіональна та місцева влада відіграють значну роль у двох останніх. Економічний напрям сприяє створенню інфраструктурних об’єктів, торгівлі та спільному бізнесу, розвитку туризму тощо. Соціальний же напрям створює можливості для розвитку трудової мобільності, покращення рівня життя на прикордонних територіях. В основу транскордонного співробітництва запропоновано взяти концепцію транскордонного регіоналізму в межах моделі поліполярності. Встановлено, що в Україні нормативно-правову базу розвитку транскордонного співробітництва становлять ратифіковані документи, прийняті Радою Європи, та законодавчі акти національного законодавства, в яких основними суб’єктами такого співробітництва визначено міжнародні неурядові організації, місцеву владу й органи місцевого самоврядування інших (зарубіжних) держав.
Визначено найбільш перспективний напрям транскордонного співробітництва в економічній сфері, а саме – формування міжнародної мережі транспортних коридорів.
Серед недоліків національного законодавства, що регулює транскордонне співробітництво, визначено відсутність нормативного закріплення створення та оподаткування об’єднань єврорегіонального співробітництва, що унеможливлює
їхнє існування та розширення і чітке виокремлення повноважень органів місцевого самоврядування в цьому процесі.
Визначено напрями діяльності органів влади на загальнонаціональному, регіональному та місцевому рівнях, які б забезпечували ефективну реалізацію політики транскордонного співробітництва |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Університет митної справи та фінансів |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Публічне управління та митне адміністрування;2020. - № 2(25) |
|
dc.subject |
транскордонне співробітництво |
uk_UA |
dc.subject |
органи місцевого самоврядування |
uk_UA |
dc.subject |
регіональна влада |
uk_UA |
dc.subject |
економічний розвиток територій |
uk_UA |
dc.subject |
соціальний розвиток територій |
uk_UA |
dc.subject |
міжнародна співпраця |
uk_UA |
dc.subject |
cross-border cooperation |
uk_UA |
dc.subject |
local self-government bodies |
uk_UA |
dc.subject |
regional authorities |
uk_UA |
dc.subject |
economic development of territories |
uk_UA |
dc.subject |
social development of territories |
uk_UA |
dc.subject |
international cooperation |
uk_UA |
dc.title |
Роль органів місцевого самоврядування у транскордонному співробітництві: організаційно-правові засади |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The role of local self-government authorities in cross-border cooperation: organization and legal basis |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |