DSpace Repository

Конституційно-правові основи прийняття рішення про використання Збройних Сил України

Show simple item record

dc.contributor.author Котляренко, О. П.
dc.contributor.author Kotliarenko, O. P.
dc.date.accessioned 2020-11-17T11:29:18Z
dc.date.available 2020-11-17T11:29:18Z
dc.date.issued 2020-11-17
dc.identifier.citation Котляренко О. П. Конституційно-правові основи прийняття рішення про використання Збройних Сил України // Правова позиція. – 2020. -№ 3 (28). - С. 39 – 44 uk_UA
dc.identifier.issn 2521-6473
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4100
dc.description.abstract У статті проведено аналіз конституційно-правових норм, які визначають процедуру прийняття рішень про використання Збройних Сил України з урахуванням оновленого протягом останніх п’яти років військового законодавства. Розпочато аналіз із дослідження положень Конституції України, які визначають повноваження у сфері безпеки й оборони Президента України та Верховної Ради України. З’ясовано, що Конституція України наділяє Президента України вагомими повноваженнями у сфері безпеки й оборони, які водночас знайшли своє відображення й у Законі України «Про національну безпеку України». Президент України уособлює в собі статус глави держави, гаранта державного суверенітету, територіальної цілісності України, Голови Ради національної безпеки та оборони України, Верховного Головнокомандувача Збройних Сил України. Визначено, що Збройні Сили України мають специфічну особливість «втягувати» до себе інші елементи держав- ного механізму. Зауважено, що Президент України, виступаючи у функціональній ролі Верховного Головнокомандувача Збройних Сил України, по суті, стає складовою частиною Збройних Сил України. Підсумовано, що Президент України посідає чільне місце в організаційно-правовому механізмі використання Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формуваннях, адже його рішення є первинним управлінським рішенням, що легітимізує їх використання. Наголошено на необхідності законодавчого закріплення Порядку та умов використання Збройних Сил України, інших військових формувань. Висвітлено семантичну непослідовність законодавця щодо слововживання у низці законів України слів «викори- стання» та «застосування», які за змістом не є тотожними. Виокремлено проблемні питання законодавчого регулювання використання Збройних Сил України у внутрішньому збройному конфлікті (збройному зіткненні всередині держави). У зв’язку з цим обґрунтовано необхідність прийняття Закону України «Про правовий режим збройного конфлікту неміжнародного характеру» uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.relation.ispartofseries Правова позиція;2020. -№ 3 (28)
dc.subject Збройні Сили України uk_UA
dc.subject інші військові формування uk_UA
dc.subject використання Збройних Сил України uk_UA
dc.subject збройний конфлікт uk_UA
dc.subject Президент України uk_UA
dc.subject Armed Forces of Ukraine uk_UA
dc.subject other military formations uk_UA
dc.subject use of the Armed Forces of Ukraine uk_UA
dc.subject armed conflict uk_UA
dc.subject President of Ukraine uk_UA
dc.title Конституційно-правові основи прийняття рішення про використання Збройних Сил України uk_UA
dc.title.alternative Constitutional and legal bases of decision-making on the use of the Armed Forces of Ukraine uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2020/3(28)
    Правонаступник наукового журналу “Вісник Академії митної служби України. Серія: “Право”

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account