dc.contributor.author |
Сінькевич, О. В. |
|
dc.contributor.author |
Sinkevych, О. V. |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-16T10:29:35Z |
|
dc.date.available |
2020-11-16T10:29:35Z |
|
dc.date.issued |
2020-11-16 |
|
dc.identifier.citation |
Сінькевич О. В. Значення регулятивної функції галузі конституційного права України в контексті європейської інтеграції (доктринальні положення) / О. В. Сінькевич // Правова позиція. – 2020. -№ 3 (28). - С. 24 – 27 |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2521-6473 |
|
dc.identifier.uri |
http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4097 |
|
dc.description.abstract |
У статті на підставі аналізу праць сучасних дослідників розглянуто низку проблем впливу європейської інтеграції України на галузь конституційного права за допомогою функціонального аналізу; перевагу надано регулятивній функції в її статичному та динамічному проявах.
Проаналізовано пропозиції щодо необхідності внесення змін і доповнень до Конституції України 1996 року для успішного завершення процесу європейської інтеграції. Щодо встановлення обов’язковості закріплення у статті 69 Основного Закону України того, що питання членства України в ЄС вирішується виключно на референдумі, який
має за територією бути загальнодержавним, сформульовано: а) далеко не в усіх країнах-членах ЄС основні закони містять такі положення; б) застосування референдуму під час взаємодії країни-члена ЄС не обмежується лише вступом
до числа членів Союзу. Прикладом може бути спроба затвердити Конституцію Європейського Союзу на референдумах у країнах-членах ЄС (несприятливі результати голосування у двох країнах стали підставою для впровадження не Кон-
ституції, а Конституційного договору), а також відомий «Брекзіт» – референдум щодо виходу Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії з числа членів Європейського Союзу.
Щодо пропозиції доповнити статтю 1 Конституції України частиною другою такого змісту: «Україна бере участь у міжнародних організаціях, якщо це не суперечить інтересам держави та її незалежності» висловлено побоювання щодо «перевантаження» Основного Закону країни очевидними положеннями. Підкреслено, що навіть у разі внесення цього положення до Конституції України більш логічним буде розмістити його не у статті 1, а у статті 9 Основного Закону.
Резюмовано справедливість необхідності відображення у нормах Конституції 1996 року фундаментальних основ участі держави в Європейському Союзі. Однак слід зосередитись на цінностях і принципах ЄС так, щоб цінності
та принципи конституційного права України відповідали їм. Саме такі зміни до Основного Закону слід розробляти та всіляко вітати, на відміну від «технічної» згадки про членство в Європейському Союзі та / або його перспективи |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Університет митної справи та фінансів |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Правова позиція;2020. -№ 3 (28) |
|
dc.subject |
конституційне право |
uk_UA |
dc.subject |
конституційне право як галузь права |
uk_UA |
dc.subject |
конституціоналізм |
uk_UA |
dc.subject |
функції конституційного права |
uk_UA |
dc.subject |
галузеві функції |
uk_UA |
dc.subject |
функції права |
uk_UA |
dc.subject |
регулятивна функція |
uk_UA |
dc.subject |
constitutional law |
uk_UA |
dc.subject |
constitutional law as a branch of law |
uk_UA |
dc.subject |
constitutional law as a branch of law |
uk_UA |
dc.subject |
constitutionalism |
uk_UA |
dc.subject |
functions of constitutional law |
uk_UA |
dc.subject |
branch functions |
uk_UA |
dc.subject |
functions of law |
uk_UA |
dc.title |
Значення регулятивної функції галузі конституційного права України в контексті європейської інтеграції (доктринальні положення) |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Importance of the Ukrainian constitutional law’s regulative branch function for the European integration (doctrinal provisions) |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.type |
Book |
uk_UA |
dc.type |
Book chapter |
uk_UA |
dc.type |
Dataset |
uk_UA |