Репозитарiй DSpace

Право участі дітей і молоді в суспільно-політичному житті

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бостан, С. К.
dc.contributor.author Бостан, Л. М.
dc.contributor.author Вostan, S. K.
dc.contributor.author Вostan, L. M.
dc.date.accessioned 2020-11-16T09:38:20Z
dc.date.available 2020-11-16T09:38:20Z
dc.date.issued 2020-11-16
dc.identifier.citation Бостан С. К. Право участі дітей і молоді в суспільно-політичному житті / С. К. Бостан, Л. М. Бостан // Правова позиція. – 2020. -№ 3 (28). - С. 13 – 18 uk_UA
dc.identifier.issn 2521-6473
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4095
dc.description.abstract Статтю присвячено правовим аспектам участі дітей і молоді в суспільно-політичному житті. На основі тео- ретичного аналізу таких понять, як «участь», «право участі», «право участі дитини», норм міжнародних та європей-ьких актів із прав дитини, молоді, зарубіжного та національного законодавства у сфері молодіжної політики констатовано, що на сучасному етапі не досить тільки визнання за дитиною, молодою людиною права участі у прийнятті корисних для неї суспільно-політичних рішень, а потрібні гарантії та механізми, які забезпечували б можливість реалізації цього права. Зазначено, що в законодавстві України про молодь продовжує переважати патерналістський підхід, який передбачає керівництво цією категорією громадян «згори». Водночас звернуто увагу на те, що за останні роки значно активізувався рух «знизу», коли однією з основних форм реалізації права участі дітей і молоді в обговоренні молодіжних суспільно-політичних проблем на регіональному та місцевому рівнях став дитячий і молодіжний «парламентаризм». Висловлено думку щодо необхідності підтримки цього руху шляхом удосконалення нормативно-правової бази молодіжної політики. Для цього запропоновано: наповнити реальним змістом вираз «жодного рішення для молоді без молоді» через широке і всебічне обговорення, підготовку та прийняття спеціального законопроєкту «Про молодь»; скоригувати вікові межі молодіжної категорії від 14 до 28 років відповідно до міжнародних та європейських стандартів; виокремити в зазначеному діапазоні дві вікові підкатегорії: 14–17 років – юнацтво, 18–28 років – власне молодь; надати за певних умов активне виборче право молоді у віці 16-ти років для участі у виборах до місцевих органів влади. Підкреслено, що врегулювання пропорційності представлення інтересів молодих людей, які належать до різних вікових категорій, в інститутах дитячого, молодіжного парламентаризму є занадто важливим, адже у 14 і в 28 – різні потреби та можливості, відповідно, і їхня різна корисність. Акцентовано увагу на тому, що «вікове» розмежування процесу планування та форм роботи у сфері молодіжної політики надасть їй більшої динамічності та ефективності, сприятиме процесу політичної соціалізації молоді, набуття нею навичок нової політичної культури, яка формується uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.relation.ispartofseries Правова позиція;2020. -№ 3 (28)
dc.subject право участі, суспільно-політичне життя uk_UA
dc.subject міжнародні стандарти прав дитини uk_UA
dc.subject right of participation uk_UA
dc.subject socio-political life uk_UA
dc.subject international standards of children’s rights uk_UA
dc.title Право участі дітей і молоді в суспільно-політичному житті uk_UA
dc.title.alternative The right of participation of children and young people in socio-political life uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

  • 2020/3(28)
    Правонаступник наукового журналу “Вісник Академії митної служби України. Серія: “Право”

Показати скорочений опис матеріалу