Короткий опис (реферат):
У статті аналізуються особливості, структура, зміст і адміністративно-правова природа інтелектуальної власності, що створюється під час інноваційної освітньої та науково-педагогічної діяльності у вищій школі.
Показано, що на інноваційну освітню і науково-педагогічну діяльність аспірантів, науковців та викладачів вишів впливають, зокрема, такі чинники, як державна освітня політика, чинне законодавство, готовність вишівських інституцій та безпосередньо науковців і професорсько-викладацького складу до нововведень і адміністративно-правового захисту створюваної інтелектуальної власності.
Виходячи з того, що суспільна потреба спонукає сучасну вищу школу, насамперед її аспірантів, педагогів та науковців, до пошуку нових педагогічних ідей, навчально-виховних технологій, управлінських рішень, створення нових організаційних структур, до поширення і запровадження передового педагогічного досвіду, варто зазначити, що сьогодні під новим в освітній і науково-педагогічній діяльності варто розуміти не лише ідеї, методи, технології, які ще не використовувалися, але і весь комплекс нововведень. Зокрема й ті елементи навчально-виховного процесу, які несуть
у собі прогресивні засади та дозволяють ефективніше вирішувати сучасне завдання розвитку й саморозвитку творчої особистості. Саме вони і стали об’єком аналізу в даній статті.
Інноваційний розвиток вищої освіти і науки стимулює створення управлінських інновацій, спрямованих на вдосконалення форм і методів організації навчально-виховного процесу, науково-дослідної роботи й автономізацію вишів: перехід до маркетингової орієнтації навчальних і наукових підрозділів; використання методології стратегічного, конкурентного менеджменту, принципів мережевої взаємодії підрозділів; формування суб’єктів державно-суспільного управління освітою тощо. Саме тому надзвичайно важливі вдосконалення існуючих і створення нових мотиваційних та стимулюючих механізмів для науковців, професорсько-викладацького складу, аспірантів, студентів і керівників вишів до інноваційних змін у навчально-виховному та науково-дослідному процесі, сприйняття та творчого застосування інновацій.