Короткий опис (реферат):
Стаття присвячена перспективам упровадження юридичної відповідальності за кіберсквотинг. На підставі аналізу думок фахівців з інформаційного права та закордонного досвіду правового регулювання визначено дві основні ознаки кіберсквотингу: 1) це діяльність у мережі Інтернеті щодо реєстрації доменного імені, яке включає в собі назву торговельної марки, відомого комерційного позначення або прізвища світової знаменитості; 2) зазначена діяльність є умисною та спрямована на отримання певної вигоди або шляхом перепродажу доменів законним власникам відповідних торговельних марок, або шляхом уведення користувачів в оману, використовуючи такі сайти для розміщення своєї реклами. Сам факт кіберсквотингу має обов’язково охоплювати обидві ознаки.
Під кіберсквотингом запропоновано розуміти недобросовісне отримання прибутку шляхом продажу (перепродажу) доменного імені, яке є ідентичним або дуже схожим за написанням із назвою торговельної марки, відомого бренду, ім’ям або прізвищем світових знаменитостей, власнику відповідної торговельної марки або прізвища. У даному визначенні акцент зроблено саме на прагненні кіберсквотера недобросовісно отримати вигоду шляхом продажу прав на домен власнику торговельної марки (бренду, відомого прізвища).
Проаналізовано особливості адміністративної відповідальності за правопорушення в інформаційній сфері.
Запропоновано доповнити Закон України «Про захист від недобросовісної конкуренції» та Кодекс України про адміністративні правопорушення складом злочину, що передбачає настання адміністративної відповідальніості за кіберсквотинг. Обґрунтовано, що діяння, пов’язані з кіберсквотином, містять елементи суспільної шкідливості, але не суспільної небезпеки. Упровадження юридичної відповідальності за кіберсквотинг має охоплювати передусім заходи адміністративної, цивільно-правової та матеріальної відповідальності