Репозитарiй DSpace

Захист прав споживачів у сфері водопостачання та водовідведення. Стандарти України та ЄС

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Крилова, І. І.
dc.contributor.author Krylova, I. I.
dc.date.accessioned 2019-08-16T10:26:48Z
dc.date.available 2019-08-16T10:26:48Z
dc.date.issued 2019-08-16
dc.identifier.citation Крилова І. І. Захист прав споживачів у сфері водопостачання та водовідведення. Стандарти України та ЄС / І. І. Крилова // Публічне управління та митне адміністрування. – 2019. – № 2 (21). – С. 60 – 72 uk_UA
dc.identifier.issn 2310-9653
dc.identifier.uri http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/3592
dc.description.abstract У статті проаналізовано державну політику у сфері захисту прав споживачів послуг із водопостачання та водовідведення. Здійснено аналіз нормативно-правових актів у сфері водопостачання та водовідведення і у сфері захисту прав споживачів послуг і визначено всі регламентовані права споживачів. Більше половини регламентованих прав залишається нереалізованою з різних причин, пов’язаних із недостатністю інформації для споживача до відсутності ефективних механізмів реалізації прав споживача та їх захисту. Держава гарантує захист прав споживачів у сфері питної води різними шляхами, але серед них немає простого, безкоштовного та дієвого позасудового механізму. Автор систематизує найчастіші порушення прав споживачів послуг централізованого водопостачання та водовідведення: порушення гарантій щодо якісних і кількісних показників послуг; порушення процедур тарифоутворення; порушення прав споживачів під час подвійного утримання комісійної винагороди за приймання платежів від споживачів; порушення умов договору про надання послуг тощо та зазначає про наявність лише двох способів захисту прав: судовий або досудовий шляхом надання претензії виробнику послуг. Автор аналізує європейські стандарти у сфері захисту прав споживачів послуг водопостачання та одовідведення загалом в ЄС та в окремих країнах відповідно до моделі регулювання сфери водопостачання та водовідведення. Автор зазначає, що державна політика країн ЄС підтримує альтернативні вирішення спорів між споживачем і виробником послуг. Наразі в ЄС є більше 750 схем або моделей альтернативного вирішення спорів. Моделі ADR можуть створюватися державними органами, приватними організаціями або ж у співпраці між державним сектором, промисловістю і організаціями споживачів. Їх фінансування може бути приватним (наприклад, у промисловості), публічним або комбінованим. Автор робить висновок, що на національному державному рівні під час вирішення питання захисту прав споживачів послуг у сфері водопостачання та водовідведення більше уваги слід приділити досудовому врегулюванню спорів, створенню служб адвокатів споживача, омбудсменів, консультаційних споживчих центрів, тощо uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Університет митної справи та фінансів uk_UA
dc.relation.ispartofseries Публічне управління та митне адміністрування;2019. – № 2 (21)
dc.subject водопостачання uk_UA
dc.subject водовідведення uk_UA
dc.subject державне регулювання uk_UA
dc.subject захист прав споживачів uk_UA
dc.subject альтернативний механізм вирішення спорів uk_UA
dc.subject water supply uk_UA
dc.subject wastewater uk_UA
dc.subject state regulation uk_UA
dc.subject protection of consumer rights uk_UA
dc.subject alternative mechanism of dispute resolution uk_UA
dc.title Захист прав споживачів у сфері водопостачання та водовідведення. Стандарти України та ЄС uk_UA
dc.title.alternative Protection of the rights of consumers in water supply and wastewater. Standards of Ukraine and EU uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

  • 2019/№2(21)
    правонаступник наукового збірника "Вісник Академії митної служби України. Серія: "Державне управління"

Показати скорочений опис матеріалу