dc.contributor.author |
Rutkowski, M. |
|
dc.contributor.author |
Rutkowski, M. |
|
dc.date.accessioned |
2018-10-22T08:56:54Z |
|
dc.date.available |
2018-10-22T08:56:54Z |
|
dc.date.issued |
2018-09-22 |
|
dc.identifier.citation |
Rutkowski M. Propozycje zmian zarządzania szarwarkiem i finansowaniem transportu oraz naprawy i budowy dróg w Królestwie Polskim w pierwszej połowie lat 60-tych XIX wieku / M. Rutkowski // Історія торгівлі, податків та мита. - 2016. - № 1-2. - С. 125–147 |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2309-7205 |
|
dc.identifier.uri |
http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/3116 |
|
dc.description.abstract |
Problematyka budowy i naprawy dróg, w tym oczywiście systemem szarwarkowym, i związana bezpośrednio z tymi zagadnieniami kwestia finansowa, stały się szczególnie palące w czasach gwałtownych przemian instytucjonalnych i gospodarczych, jakie ogarnęły Królestwo Polskie w latach bezpośrednio przed wybuchem i w trakcie trwania Powstania Styczniowego roku 1863. Można wręcz śmiało stwierdzić, iż dokonania (lub brak sukcesów) tego okresu rzutowały na cały dalszy rozwój drogownictwa i systemu finansowego zarządzanego przez najezdnicze władze carskie Królestwa. Stad jawi się nieodzowna konieczność rekapitulacji tego całego złożonego, nieprzebadanego jeszcze zagadnienia
Проблематика будівництва і ремонту доріг, включаючи систему шарварків, і безпосередньо пов’язане з цими аспектами фінансове питання стали особливо актуальними у час бурхливих інституційних та господарських змін, які охопили Царство Польське у роки безпосередньо перед початком і під час Січневого повстання 1863 р. Можна досить сміливо стверджувати, що досягнення (або невдачі) цього періоду вплинули на подальший розвиток дорожнього будівництва та фінансової системи після посилення влади царської Росії в Польщі. Тому постала крайня потреба розглянути ці ще не вивчені питання в усій їх складності |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
Академія митної служби України Дніпропетровський національний університет ім. Олеся Гончара |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Історія торгівлі, податків та мита;2016 № 1–2 (13–14) |
|
dc.subject |
Królestwo Polskie |
uk_UA |
dc.subject |
XIX wiek |
uk_UA |
dc.subject |
drogi |
uk_UA |
dc.subject |
finanse transportowe |
uk_UA |
dc.subject |
szarwark |
uk_UA |
dc.subject |
Царство Польське |
uk_UA |
dc.subject |
транспортні фінанси |
uk_UA |
dc.subject |
шарварок |
uk_UA |
dc.subject |
Polish Kingdom |
uk_UA |
dc.subject |
nineteenth century |
uk_UA |
dc.subject |
roads |
uk_UA |
dc.subject |
transportation finance |
uk_UA |
dc.subject |
corvée |
uk_UA |
dc.title |
Propozycje zmian zarządzania szarwarkiem i finansowaniem transportu oraz naprawy i budowy dróg w Królestwie Polskim w pierwszej połowie lat 60-tych XIX wieku |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The proposals for change to corvée and financial management as well as to the repair and construction of roads in Kingdom of Poland in the first half of 1860 |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |