Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/8239
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТертишник, В. М.-
dc.date.accessioned2025-09-25T08:52:50Z-
dc.date.available2025-09-25T08:52:50Z-
dc.date.issued2025-09-25-
dc.identifier.citationТертишник В. М. Функції та гарантії діяльності прокурора і слідчого в умовах правничої демократії та в змагальному кримінальному процесі. Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. 2025. № 1. С. 159-165.uk_UA
dc.identifier.issn2664-6226-
dc.identifier.urihttp://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/8239-
dc.description.abstractУ статті аналізуються доктринальні аспекти визначення функцій та компетенцій прокурора і слідчого в умовах правничої демократії. Обґрунтовуються необхідність закріплення в Конституції України та реалізації в галузевому законодавстві засад діяльності прокуратури, доктринально важливих для реалізації стратегії розбудови правової держави. Акцентується увага на необхідності реалізації таких принципів, як незалежність прокурора і слідчого, деполітизація, верховенство права, людяність, презумпція добропорядності людини, відшкодування шкоди, завданої незаконними діями та рішеннями. Пропонується законодавчо визначити, що Прокуратура, окрім закріплених в чинному законодавстві, виконує такі основні функції, як нагляд за забезпеченням верховенства права в державі і суспільстві, нагляд за дотриманням прав і свобод людини в діяльності будь-яких органів влади і місцевого самоврядування та їх посадових осіб. Для мінімізації політичного впливу на Прокурату, пропонується закріпити законодавче правило, що Верховна Рада України призначає нового Генерального прокурора, не в перший рік своїх повноважень, а в останню сесію своєї роботи, строком на 10 років. Доцільно позбавити законодавчий орган права відправки Генерального прокурора у відставку з підстави «недовіри». Примусове відправлення у відставку Генерального прокурора та керівників слідчих органів та має бути допустимим лише в порядку імпічменту на підставі порушень законодавчо визначених вимог щодо бездоганної ділової репутації. Визначено, що слідчий виконує єдину та важливу функцію – функцію об’єктивного розслідування. Вона не може асоціюватись з притаманними тоталітарним режимам функціями кримінального переслідування, а слідчий не повинен відноситись до сторони обвинувачення. Реалізація ідей верховенства права у сфері правосуддя та принципу розподілу влади (законодавча, виконавча, судова), потребує при дотриманні балансу приватних та публічних інтересів, забезпечити чітку юридичну визначеність функцій та удосконалення гарантій діяльності прокурора та слідчого..uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДніпровський національний університет імені Олеся Гончараuk_UA
dc.subjectфункціїuk_UA
dc.subjectпрокуратураuk_UA
dc.subjectгарантії діяльності прокурораuk_UA
dc.subjectверховенство праваuk_UA
dc.subjectлюдяністьuk_UA
dc.subjectюридична визначеністьuk_UA
dc.subjectправнича демократіяuk_UA
dc.titleФункції та гарантії діяльності прокурора і слідчого в умовах правничої демократії та в змагальному кримінальному процесіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Кафедра правоохоронної діяльності

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
001 Функції та гарантії діяльності прокурора.pdf282,45 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.