Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/7832
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Черкунов, О. В. | - |
dc.date.accessioned | 2025-07-15T07:13:09Z | - |
dc.date.available | 2025-07-15T07:13:09Z | - |
dc.date.issued | 2025-07-15 | - |
dc.identifier.citation | Черкунов О. В. Правові засади пенсійного забезпечення посадових осіб митних органів України: проблеми та огляд судової практики. Правова позиція. №1 (46). 2025. С. 46-51. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2521-6473 | - |
dc.identifier.uri | http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/7832 | - |
dc.description.abstract | Проблема пенсійного забезпечення посадових осіб митних органів України набуває особливої актуальності у зв’язку зі змінами в законодавстві, що відбулися після набрання чинності Законом України «Про державну службу» від 10.12.2015 №889-VIII. До 2016 року митники, як державні службовці, мали право на спеціальні пенсійні гарантії, що враховували спеціальний статус їхньої служби, рівень відповідальності та специфіку виконуваних функцій. Однак із 01.05.2016 року пенсійне забезпечення посадових осіб митних органів відбувається на загальних підставах відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Це призвело до суттєвих змін у соціальному забезпеченні посадових осіб митних органів, створило правову невизначеність та викликало значну кількість судових спорів щодо реалізації права на пенсію. У статті здійснено комплексний аналіз законодавчих змін у сфері пенсійного забезпечення посадових осіб митних органів, досліджено правові колізії між нормами Митного кодексу України, Закону України «Про державну службу» та Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Значну увагу приділено аналізу судової практики, яка демонструє неоднозначність правозастосування та відсутність єдиного підходу до пенсійного забезпечення цієї категорії службовців. Відсутність спеціальних пенсійних гарантій для митників не враховує особливостей їхньої професійної діяльності, що вимагає високого рівня кваліфікації, відповідальності та етичних стандартів. Водночас існує правова нерівність між різними категоріями державних службовців, адже спеціальні пенсії продовжують діяти для суддів, прокурорів, працівників правоохоронних органів, тоді як митники були позбавлені цього права. На основі проведеного дослідження обґрунтовується необхідність повернення спеціального пенсійного забезпечення для посадових осіб митної служби, що враховуватиме їхній спеціальний статус, умови служби та рівень відповідальності. Запропоновано конкретні рекомендації щодо вдосконалення законодавства у сфері пенсійного забезпечення посадових осіб митних органів, зокрема шляхом закріплення їхнього права на пенсійне забезпечення за особливими умовами, що відповідатиме принципам правової визначеності, соціальної справедливості та міжнародним стандартам соціального захисту. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Університет митної справи та фінансів | uk_UA |
dc.subject | пенсійне забезпечення | uk_UA |
dc.subject | державна служба | uk_UA |
dc.subject | митні органи | uk_UA |
dc.subject | соціальні гарантії | uk_UA |
dc.subject | правова невизначеність | uk_UA |
dc.subject | правове регулювання | uk_UA |
dc.subject | спеціальний статус | uk_UA |
dc.subject | соціальна справедливість | uk_UA |
dc.subject | міжнародні стандарти | uk_UA |
dc.title | Правові засади пенсійного забезпечення посадових осіб митних органів України: проблеми та огляд судової практики | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | 2025/1(46) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
10.pdf | 356,09 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.