Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/7136
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЖуравель, Ю. В.-
dc.date.accessioned2025-02-13T12:50:10Z-
dc.date.available2025-02-13T12:50:10Z-
dc.date.issued2025-02-13-
dc.identifier.citationЖуравель Ю. В. Роль держави в забезпеченні конкурентоспроможності закладів освіти України у воєнний та післявоєнний період. Публічне управління та митне адміністрування. №4 (43). 2024. С. 42-49.uk_UA
dc.identifier.issn2310-9653-
dc.identifier.urihttp://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/7136-
dc.description.abstractУ статті досліджено роль держави в забезпеченні конкурентоспроможності закладів освіти України та її особливості у воєнний та післявоєнний період. Виявлено відсутність єдиної системної стратегії акцентованої на довгостроковому прогнозуванні освітніх потреб та узгодженні розвитку освітньої інфраструктури відповідно до потреб економіки та ринку праці із врахуванням викликів, пов’язаних з наслідками війни в Україні, а також брак координації між державою, освітніми закладами та ринком праці та невідповідність освітніх програм актуальним вимогам, що знижує конкурентоспроможність випускників і самих закладів освіти на світовій арені. Досліджено стан закладів освіти у воєнний період 2024 року, виявлено значну кількість зруйнованих та пошкоджених закладів освіти у таких регіонах як Київська область, що становить 5,89% від усіх постраждалих закладів освіти, Харків- ська – 19,02%, Чернігівська – 3,75%, Сумська – 4,61%, Дніпропетровська – 8,67%, Запорізька – 2,74%, Донецька – 12,30% та Луганська – 4,90%. Виявлено, що окрім безпосередніх наслідків воєнних дій, освітня система також зазнала негативного впливу через скорочення фінансування, перерозподіл бюджетних ресурсів на потреби безпеки та оборони, що значно обмежило можливості для модернізації та підтримки освітніх закладів. Досліджено низку нормативно-правових актів, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності закладів освіти, зокрема виявлено ряд недоліків Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки у контексті забезпечення конкурентоспроможності закладів освіти у воєнний та післявоєнний період. Доведено, що роль держави повинна визначатися не лише регуляторною та фінансовою функціями, держава повинна виступати ключовим стратегічним партнером, забезпечуючи конкурентоспроможність освітньої системи на міжнародній арені, що потребує створення нових інструментів підтримки, які б включали як короткострокові заходи для подолання кризових ситуацій, так і довгострокове планування для відбудови й оновлення освіти в післявоєнний період.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherУніверситет митної справи та фінансівuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectзаклади освітиuk_UA
dc.subjectосвітня інфраструктураuk_UA
dc.subjectвійнаuk_UA
dc.subjectдержавна стратегіяuk_UA
dc.subjectдержавне фінансуванняuk_UA
dc.subjectдержавне регулюванняuk_UA
dc.titleРоль держави в забезпеченні конкурентоспроможності закладів освіти України у воєнний та післявоєнний періодuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:2024/4(43)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
9.pdf519,71 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.