Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6783
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДавлатов, Ш. Б.-
dc.contributor.authorКупріяненко, П. А.-
dc.date.accessioned2024-09-27T12:03:02Z-
dc.date.available2024-09-27T12:03:02Z-
dc.date.issued2024-09-27-
dc.identifier.citationДавлатов Ш. Б. Криміналізація контрабанди товарів: проблеми застосування / Ш. Б. Давлатов, П. А. Купріяненко // Правова позиція, № 2 (43), 2024. С. 40-43.uk_UA
dc.identifier.issn2521-6473-
dc.identifier.urihttp://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6783-
dc.description.abstractУ статті розглянуто проблеми криміналізації контрабанди товарів. Аналізується Закон України «Про внесення змін до кримінального та кримінального процесуального кодексів України щодо криміналізації контрабанди товарів» від 09.12.2023 р. № 3513-ІХ. Зазначено, що законодавець ухвалюючи Закон про криміналізацію контрабанди товарів, дещо не врахував вже наявні кримінально-правові норми та системні зв’язки між ними. Підкреслено, що поява у Кримінальному кодексі України ст. 201-3 «Контрабанда товарів» тягне за собою проблеми з кримінально-правовою оцінкою відповідних посягань, адже виникає конкуренція кримінально-правових норм. Звертається увага на недостатню конкретизацію предметів контрабанди та наявність потреби в уточненні окремих кваліфікуючих ознак такого кримінального правопорушення. Аргументовано, що виходячи із правил юридичної техніки та правозастосування, з урахуванням того, що диспозиція ч. 1 ст. 201-3 Кримінального кодексу України є бланкетною, визначення предметів контрабанди має відповідати положенням правових актів, якими регулюються порядок і умови переміщення товарів через митний кордон України, їх митний контроль та митне оформлення. Водночас у законі про кримінальну відповідальність відсутнє визначення поняття "товар" чи "підакцизний товар", тобто норми 201-3 та 201-4 Кримінального кодексу України можна назвати бланкетними до спеціальних статей. Це надає широке поле для трактування цих понять правоохоронцями. Оскільки поняття товару має широке тлумачення, є ймовірність для зловживання та свавілля з боку правоохоронців. Підкреслюється криміналізація переміщення через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю товарів (крім підакцизних товарів та електричної енергії), вчинена у значному розмірі, та встановлення за кваліфіковані види цього кримінального правопорушення кримінального покарання у виді позбавлення волі буде малоефективним, недоцільним, а також таким, що суперечить Директиві Європейського парламенту і Ради ЄС № 2017/1371 від 5 липня 2017 року. Доцільність покарання показує, якою мірою обране покарання сприяє досягненню бажаного результату. Наголошується, що неминучість відповідальності має більше значення для запобігання кримінальним правопорушенням, ніж суворість каральних заходів. Водночас вказується, що в цілому криміналізація контрабанди є беззаперечно позитивною новелою в кримінальному законодавстві України.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherУніверситет митної справи та фінансівuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПравова позиція;№ 2 (43), 2024-
dc.subjectконтрабандаuk_UA
dc.subjectтоварuk_UA
dc.subjectмитний кордонuk_UA
dc.subjectкриміналізаціяuk_UA
dc.subjectкримінальна відповідальністьuk_UA
dc.subjectпокаранняuk_UA
dc.titleКриміналізація контрабанди товарів: проблеми застосуванняuk_UA
dc.title.alternativeCriminalization of smuggling goods: application issuesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:2024/2(43)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
10.pdf300,28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.