Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6706
Назва: | Зарубіжний досвід державного управління дорожнім будівництвом |
Інші назви: | Foreign experience of public administration of road construction |
Автори: | Середа, Ю. В. |
Ключові слова: | механізми державного управління державно-приватне партнерство законодавчі акти джерела фінансування дорожнього будівництва міжнародні фінансові організації |
Дата публікації: | 6-вер-2024 |
Видавництво: | Університет митної справи та фінансів |
Бібліографічний опис: | Середа Ю. В. Зарубіжний досвід державного управління дорожнім будівництвом / Ю. В. Середа // Публічне управління та митне адміністрування, № 2 (41), 2024. С. 64-68. |
Серія/номер: | Публічне управління та митне адміністрування;№ 2 (41), 2024 |
Короткий огляд (реферат): | У статті на основі аналізу теоретичних та практичних підходів щодо визначення механізмів державного управління дорожнім будівництвом розглянуто зарубіжний досвід державного управління дорожнім будівництвом у різних країнах та запропоновано його застосування в Україні. Відзначено, що основними механізмами, спільними для багатьох країн, є організаційно-розпорядчий, нормативно-правовий та фінансово-економічний. Описано організаційно – розпорядчий, нормативно-правовий та фінансово-економічний механізми управління дорожнім будівництвом Польщі, Великобританії та Німеччини. Проведено аналіз законодавства Польщі та відзначено важливу роль управителя (менеджера) доріг, яким виступає орган державної влади або орган місцевого самоврядування, що відповідає за питання планування, будівництва, реконструкції, відновлення, утримання та охорони доріг. Охарактеризовано джерела фінансування дорожнього будівництва Польщі такі, як фонди Європейського Союзу, приватні фонди, відзначено стимулювання розвитку державно-приватного партнерства, залучення коштів міжнародних фінансових організацій. Проаналізовано, що дорожня галузь фінансується в межах реалізації проектів Світового банку, Європейського банку реконструкції та розвитку, Європейського інвестиційного банку тощо. Зазначено, що урізноманітнення джерел фінансування призвело до збільшення кількості новозбудованих автомобільних доріг, в тому числі і кільцевих. Зазначено, що своєрідним містком між будівельниками та фінансовими установами у проектах, що фінансуються міжнародними фінансовими організаціями, є інженери – консультанти, які допомагають реалізувати проекти із використанням проформ FIDIC, що значно спрощує процес будівництва об’єктів, та робить більш прозорим їх фінансування. Відзначено, що організаційно – розпорядчий механізм управління дорожнім будівництвом Великобританії та Німеччини є трирівневим та реалізовано на центральному, регіональному та локальному рівнях. Проаналізовано законодавство Великобританії та Німеччини що стосується дорожнього будівництва. Охарактеризовано джерела фінансування дорожнього будівництва як у Великобританії так і у Німеччині. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6706 |
ISSN: | 2310-9653 |
Розташовується у зібраннях: | 2024/ №2(41) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
11.pdf | 314,83 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.