Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6692
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Акула, К. Ю. | - |
dc.date.accessioned | 2024-08-26T11:11:53Z | - |
dc.date.available | 2024-08-26T11:11:53Z | - |
dc.date.issued | 2024-08-26 | - |
dc.identifier.citation | Акула К. Ю. Місцевий референдум як форма участі громади у муніципальному управлінні / К. Ю. Акула // Публічне управління та митне адміністрування, № 1 (40), 2024. С. 85-90. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2310-9653 | - |
dc.identifier.uri | http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/6692 | - |
dc.description.abstract | У статті розкрито сутність місцевого референдуму як однієї з форм участі громади у муніципальному управлінні. З’ясовано, що його проведення дозволяє реалізувати принцип субсидіарності та водночас налагодити сталий зв’язок між муніципальною владою та громадою для спільного пошуку ефективних способів вирішення місцевих питань. Україна, яка прагне стати членом Європейського Союзу, орієнтується на його стандарти та цінності, зокрема у реалізації Плану дій Ради Європи для України, серед пунктів якого зазначена і активна участь громади та використання прямої демократії. Виявлено, що серед науковців місцевий референдум і розглядається як інструмент «перекладання» непопулярних рішень на громаду, в той же час виключення його з переліку демократичних практик призведе до втрати діалогу «муніципальна влада – громада» та загальному зниженню якості прийняття управлінських рішень. Обґрунтовано, що українська практика застосування місцевих референдумів показала, що вони є дієвим та затребуваним інструментом вирішення питань громади. Специфікою ситуації в Україні наразі є відсутність Закону України, який би регулював проведення місцевих референдумів та діючий режим воєнного стану, який обмежує ряд конституційних прав і свобод громадян країни, зокрема у проведенні місцевих референдумів. Визначено, що серед питань, які потребуватимуть рішення у майбутньому та у вирішенні яких можна використати позитивні практики країн ЄС, можна виділити: створення нормативної бази; розгляд можливостей приймати участь у місцевих референдумах дистанційно, використовуючи засоби електронної демократії; представлення в інформаційному просторі громади протилежних позицій щодо доцільності питань, які виносяться на місцевий референдум; вироблення правил фінансування місцевих референдумів та розгляд можливості щодо використання приватних коштів для їх проведення із забезпеченням прозорості фінансової звітності; можливість проведення місцевих референдумів на окремих територіях громади. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Університет митної справи та фінансів | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Публічне управління та митне адміністрування;№ 1 (40), 2024 | - |
dc.subject | місцевий референдум | uk_UA |
dc.subject | громада | uk_UA |
dc.subject | муніципальне управління | uk_UA |
dc.subject | партисипативна демократія | uk_UA |
dc.subject | прийняття рішень | uk_UA |
dc.title | Місцевий референдум як форма участі громади у муніципальному управлінні | uk_UA |
dc.title.alternative | Local referendum as a form of community participation in municipal administration | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | 2024/ №1(40) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
14.pdf | 329 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.