Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5882
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСклянська, Ольга-
dc.date.accessioned2023-10-10T07:30:07Z-
dc.date.available2023-10-10T07:30:07Z-
dc.date.issued2023-10-10-
dc.identifier.citationСклянська О. Розвиток психомоторики дитини перших років життя як досвід взаємодії. Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. 2021. Випуск 8. С. 165–171.uk_UA
dc.identifier.issn2663-4465-
dc.identifier.urihttp://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5882-
dc.description.abstractУ статті представлено теоретичний аналіз наукових розвідок, що розкривають психофізіоло- гічну природу й соціально-психологічний зміст психомоторного розвитку дитини першого й друго- го років життя. Розглянуто теорію організації рухів М.О. Бернштейна, яка посідає чільне місце серед різних фізіологічних класифікацій рухів, і теорію фундаментальних рухів, розроблену Ruella Frank і Frances La Barre. Остання розроблена психологами-психотерапевтами й набуває широкого визнання в середовищі практиків. У роботі розкрито зміст фундаментальних рухів, які опановує дитина першого року життя: розслаблення, відштовхування, досягання, хапання, притягування та відпускання. Опис фундамен- тальних рухів і послідовність їх формування співвіднесено з уявленням про ієрархічну систему й субординацію психофізіологічних рівнів побудови рухів на двох субкортикальних рівнях (рубро- спинальний і таламо-палідарний рівень) і трьох кортикальних рівнях (пірамідно-стріальний, тьмя- но-премоторний, власне кортикальний рівень). З’ясовано, що руброспинальний рівень координації рухів забезпечує фундаментальний рух розслаблення, таламо-палідарний рівень координації рухів – відштовхування, таламо-палідарний і пірамідно-стріальний рівень координації забезпечують формування фундаментальних рухів хапан- ня, притягування та відпускання. У результаті теоретичного аналізу виявлено ряд загальних ідей: поетапне формування в он- тогенезі рухів, що складають ієрархічну систему й забезпечують психічну активність дитини ран- нього віку; вплив дорослого на мотивацію до руху й особливості формування базових рухів дити- ни раннього віку; вдосконалення системи рухів протягом всього життя; формування автоматизмів і можливість усвідомлення рухів. Практичне значення проведеної роботи полягає в тому, що матеріал може бути використаний під час підготовки фахівців психологів, фізичних терапевтів, корекційних педагогів до роботи з дітьми раннього віку та їх родинами, зокрема в ранньому втручанні.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЛьвівський національний університет імені Івана Франкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesВісник Львівського університету. Серія психологічні науки;2021. Випуск 8.-
dc.subjectдитина раннього вікуuk_UA
dc.subjectпсихомоторний розвитокuk_UA
dc.subjectфундаментальні рухиuk_UA
dc.subjectтеорія організації рухівuk_UA
dc.titleРозвиток психомоторики дитини перших років життя як досвід взаємодіїuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Кафедра психології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Склянська2021.pdf295,09 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.