Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5345
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorНайда, І. В.-
dc.contributor.authorДербак, А. П.-
dc.date.accessioned2023-05-24T06:13:18Z-
dc.date.available2023-05-24T06:13:18Z-
dc.date.issued2023-05-24-
dc.identifier.citationНайда І. В. Філософські погляди Григорія Сковороди та їх вплив на національно-патріотичне виховання як чинник удосконалення державного управління / І. В. Найда, А. П. Дербак // Публічне управління та митне адміністрування, № 4 (35), 2022. С. 10-14.uk_UA
dc.identifier.issn2310-9653-
dc.identifier.urihttp://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/5345-
dc.description.abstractСтаттю присвячено актуальній проблемі розвитку ідей національно-патріотичного виховання. У статті проаналізовано вплив поглядів видатного українського філософа, поета і педагога Григорія Сковороди на особливості національнопатріотичного виховання як однієї із складових удосконалення державного управління. Визначено, що національно-патріотичне виховання втілює і віддзеркалює в собі процес національного відродження української нації. Нація, яка поєднує індивіда з іншими індивідами шляхом більш широкої системи норм, цінностей і символів, що мають субетнічне значення, робить його одночасно і відкритим до інших систем, приводить до усвідомлення своєї не тільки національної, але і загальнолюдської приналежності. Узагальнено науковий доробок Григорія Савича Сковороди щодо національно-патріотичного виховання. Зазначено, що він мав великий вплив як на своїх сучасників так і на сучасне українське суспільство. Актуальність робіт Григорія Савича в сучасному контексті пояснюється тим, що на вершині його наукової діяльності стоїть людина. Визначено, що національна самосвідомість є визначальною духовною рушійною силою розвитку нації, яка зумовлює свідоме покладання способу її суспільно-історичного буття і самореалізації. Формування національної самосвідомості відбувається на певних духовних засадах, провідними серед яких є система націознавчого знання, світогляд та мораль. У статті звернено увагу на те, що шлях особистісного розвитку і морального вдосконалення на думку Г. Сковороди лежить через працю, освіту та науку. Лише завдяки їм можна досягти найвищого блага. Показано, що світоглядні позиції Г. Сковороди щодо цієї проблематики мають релігійно-філософський та патріотичний характер, вони невідривно пов’язані із зверненнями до Біблії та християнської традиції, а тому спираються на головні християнсько-світоглядні категорії: любов, віру, щастя, мораль, патріотизм та ін. Зроблено висновок про те, що Григорій Сковорода вважав антеїзм спорідненістю етнічної спільноти із землею, природою, довкіллям загалом. Допоки людина має зв’язок з рідною землею вона не втрачає свої сили. Показано, що державна політика національно-патріотичного виховання має бути спрямована на утвердженні любові до Батьківщини та рідної землі.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherУніверситет митної справи та фінансівuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПублічне управління та митне адміністрування;№ 4 (35), 2022-
dc.subjectнаціонально-патріотичне вихованняuk_UA
dc.subjectГригорій Сковородаuk_UA
dc.subjectдержавне управлінняuk_UA
dc.subjectнаціональна самосвідомістьuk_UA
dc.subjectнаціональна ідеяuk_UA
dc.subjectнаціяuk_UA
dc.subjectідея антеїзмуuk_UA
dc.titleФілософські погляди Григорія Сковороди та їх вплив на національно-патріотичне виховання як чинник удосконалення державного управлінняuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:2022/ №4(35)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2.pdf346,62 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.