Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/4542
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorМатвєєва, Ю. І.-
dc.contributor.authorMatvieieva, Yu. I.-
dc.date.accessioned2021-11-30T12:24:18Z-
dc.date.available2021-11-30T12:24:18Z-
dc.date.issued2021-11-30-
dc.identifier.citationМатвєєва Ю. І. Етичні та психологічні аспекти взаємодії учасників дистанційного освітнього процесу / Ю. І. Матвєєва // Правова позиція. - 2021. - № 4 (33). – С. 43 - 48uk_UA
dc.identifier.issn2521-6473-
dc.identifier.urihttp://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4542-
dc.description.abstractсучасних умовах обмежень прав людини, зумовлених запровадженням карантину через розповсюдження коронавірусної хвороби COVID-19, перед людством постало багато нових викликів. Одним із найбільш масштабних та неочікуваних за своїми наслідками став повний перехід освітнього процесу в онлайн-середовище. Таким чином, дистанційна освіта стала новою безумовною реальністю, а виявлення її етичних та психологічних особливостей, а також вироблення практичних порад для учасників освітнього процесу через технічне посередництво в умовах он-лайн є вкрай важливим та перспективним напрямом сучасних дискусій про якість навчання. Саме такими міркуваннями зумовлена актуальність вибору цієї теми. У статті йдеться про специфіку онлайн-спілкування – комунікацію учасників освітнього процесу через технічне посередництво. Особливу увагу приділено такому поняттю, як «нетикет» – сукупність етичних правил електронної взаємодії. Серед цих правил виділяють правила лінгвістичного характеру (культура мови онлайн-комунікації), а також власне етичні та юридичні правила. Йдеться про повноту, достовірність, точність та актуальність інформації у мережі Інтернет, а також про дотримання юридичних аспектів інформації в онлайн-просторі: забезпечення права особи на захист конфіденційної інформації, авторських прав та ін. Окрім того, розкриваються деякі аспекти діяльності юридичних клінік закладів вищої освіти України в онлайн-умовах. Щодо психологічних особливостей онлайн-спілкування, то важливою проблемою виділяється комунікаційний бар’єр, тобто наявність технічного посередництва створює певні перепони для вільного навчання. Існують різні психологічні бар’єри спілкування: семантичний бар’єр пов’язаний з уживанням різних значень того самого поняття; стилістичний бар’єр виникає за невідповідності стилів мовлення; логічний бар’єр з’являється тоді, коли логіка міркування, запропонована комунікатором, дуже складна. Комунікативний бар’єр може перерости й у бар’єр відносин. Отже, особливого значення набуває постійний зворотний зв’язок у відносинах «студент – викладач». Складною проблемою у процесі дистанційного навчання є система оцінювання знань студентів. В умовах спілкування через технічне посередництво непросто адекватно оцінити справжні досягнення слухачів, тому важливою порадою може стати спільне зі студентами розроблення критеріїв і правил оцінювання. Вироблені під час дослідження практичні поради та рекомендації, а також розроблені критерії оцінювання роботи студентів на дистанційних заняттях були впроваджені авторкою впродовж 2020–2021 навчального року у процесі викладацької діяльності на факультеті правничих наук Національного університету «Києво-Могилянська академія»uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherУніверситет митної справи та фінансівuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПравова позиція;2021. - № 4 (33)-
dc.subjectдистанційний освітній процесuk_UA
dc.subjectнетикетuk_UA
dc.subjectетичні аспекти онлайн-комунікаціїuk_UA
dc.subjectпсихологічні аспекти онлайн-комунікаціїuk_UA
dc.subjectтехнічне посередництвоuk_UA
dc.subjectdistance educational processuk_UA
dc.subjectnetiquetteuk_UA
dc.subjectethical aspects of online communicationuk_UA
dc.subjectpsychological aspects of online communicationuk_UA
dc.subjecttechnical mediationuk_UA
dc.titleЕтичні та психологічні аспекти взаємодії учасників дистанційного освітнього процесуuk_UA
dc.title.alternativeEthical and psychological aspects of interaction of participants of the distance educational processuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:2021/4(33)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
8 Матвєєва.pdfелектронне видання381,96 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.