Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4501
Назва: Образ ведучого телевізійної розважальної програми у світлі архетипіки й етики
Інші назви: THE IMAGE OF THE TELEVISION ENTERTAINMENT PROGRAM HOST IN THE LIGHT OF ARCHETYPICS AND ETHICS
Автори: Дрешпак, В. М.
Антонова, В. Ю.
Dreshpak, V. M.
Antonova, V. Yu.
Ключові слова: телеведучий
архетипіка
етика
матриця архетипів
розважальні телепрограми
TV host
archetype
ethics
matrix of archetypes
entertaining TV programs
Дата публікації: 25-жов-2021
Бібліографічний опис: Дрешпак В. М. Образ ведучого телевізійної розважальної програми у світлі архетипіки й етики / Дрешпак В.М., Антонова В.Ю. // Вчені записки Таврійського національного ун-ту ім В.І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. – Т. 32 (71). – № 4. – Ч. 3. – 2021. – С. 147 – 154
Серія/номер: Вчені записки Таврійського національного ун-ту ім В.І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика;Т. 32 (71). – № 4. – Ч. 3. – 2021
Короткий огляд (реферат): Сучасна «телевізійна» модель світу, яка стала однією з визначальних граней ціннісно-смислового буття людини, актуалізує проблему морально-етичного змісту популярних розважальних телепрограм. Це зумовлює необхідність вивчення соціокультурних механізмів вибору чи формування образів ведучих розважальних телепрограм їх аудиторіями у контексті архетипіки та етичних аспектів. Попри значну кількість досліджень у межах цього проблемного поля, практично недослідженими залишаються питання щодо механізмів впливу архетипів аудиторії на формування образів ведучих розважальних програм та етичного регулювання діяльності телеведучих як специфічної категорії працівників телебачення. Метою статті є висвітлення сутності соціокультурного механізму формування образів ведучих телевізійних розважальних програм через призму архетипіки та етики на основі матриці базових архетипів, спираючись на які аудиторія може вибудовувати власні уявлення про образи ведучих таких телепрограм. Аналіз наукового дискурсу щодо сутності та функцій архетипу у соціальних комунікаціях став підґрунтям авторської розробки щодо структурування образів ведучих на основі відповідних архетипів. Такий підхід дозволив поєднати ці образи з певними моделями світосприйняття, пояснити характер, поведінку, моральні орієнтири не просто конкретного ведучого, а соціокультурну сутність образу, якому ведучий як особа має чи прагне відповідати. Запропонована в дослідженні матриця є рамковою і не передбачає повною мірою можливих інваріантів образів ведучих розважальних програм, однак основні мотиви, спонуки глядацької аудиторії, внесені до цієї матриці, в основному збігаються з переліком цінностей та моделей поведінки, що пропагує українське розважальне телебачення. Таке розуміння також є основою для подальшого вивчення етичних меж, в яких мають діяти автори і ведучі розважальних телепрограм. Здійснене в дослідженні структурування типів ведучих на основі архетипічного підходу з урахуванням етичних засад дозволить більш повно розкрити соціокультурний механізм вибору глядацькою аудиторією відповідного типу ведення таких програм. Запропонована матриця може бути застосована у творчому процесі сценаристів і ведучих розважальних програм, а також в інших сферах соціокомунікативної діяльності, зокрема спічрайтерами та іміджмейкерами.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4501
ISSN: 2710-4664 (Online)
2710-4656 (Print)
Розташовується у зібраннях:Кафедра журналістики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
27.pdfелектронне видання335,58 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.