Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4065
Назва: Юридична особа як суб’єкт зверненнядо Європейського суду з прав людини
Інші назви: Ivanytskyi A. M. Legal entity as a subject to appeal to the European Court of Human Rights
Автори: Іваницький, А. М.
Ivanytskyi, A. M.
Ключові слова: юридична особа
Європейський суд з прав людини
неурядова організація
практика Європейського суду з прав людини
ознаки неурядовості
Конвенція про захист прав людини та основоположних свобод
legal entity
European Court of Human Rights
non-governmental organization
case law of the European Court of Human Rights
characteristic of non-government
Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental
Дата публікації: 9-вер-2020
Видавництво: Університет митної справи та фінансів
Бібліографічний опис: Іваницький А. М. Юридична особа як суб’єкт зверненнядо Європейського суду з прав людини / А. М. Іваницький // Правова позиція. – 2020. - № 2 (27). – С. 147 - 151
Серія/номер: Правова позиція;2020. - № 2 (27)
Короткий огляд (реферат): Ця стаття присвячена юридичній особі як суб’єкту звернення до Європейського суду з прав людини. У статті досліджуються положення Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод щодо суб’єктного складу осіб, які мають право звертатись до Європейського суду з прав людини з індивідуальними заявами. Виокремлено, що окрім фізичних осіб та їхніх груп до Європейського суду з прав людини може звертатись і юридична особа. Однак для того щоб Європейський суд з прав людини прийняв індивідуальну заяву юридичної особи до свого провадження, вона має відповідати статусу неурядової організації. Встановлено, що положення Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод не оперує таким поняттям, як юридична особа, а поняття неурядової організації не розкривається в її змісті. Проте практика Європейського суду з прав людини розширює розуміння та сутність положень Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод і, поміж іншого, надає можливість змістовно наситити інтерпретацію поняття «неурядова організація». Було проаналізовано законодавство України та встановлено, що в залежності від порядку створення виділяються юридичні особи приватного та публічного права. Досліджено, що у практиці Європейського суду з прав людини переважно саме юридичні особи приватного права будуть визнаватись неурядовими організаціями, хоча юридичні особи публічного рава також будуть вважатися такими, що мають статус неурядових організацій, але за умови, що останні є абсолютно незалежними від волі держави, не виконуються функції державного управління та першочергово не були створенні для досягнення певних державно-публічних цілей. Проте дані випадки є виключенням із загального правила. Європейський суд з прав людини розрізняє та не ототожнює випадки, коли юридична особа виконує функції держави, уряду, владних повноважень (публічних функцій), та коли одним із засновників, акціонером, зокрема міноритарним, є держава, державні органи, адже така юридична особа не є автоматично представником державної влади, тобто не є державою. З’ясовано, що для Європейського суду з прав людини не є важливим той факт, що після подачі індивідуальної заяви юридична особа розпочала процедуру банкрутства, самоліквідації або навіть уже була припинена, він не буде закривати справу щодо розгляду заяви, поданої даною юридичною особою.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/4065
ISSN: 2521-6473
Розташовується у зібраннях:2020/2(27)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
27 А. М. Іваницький,.pdfелектронне видання351,25 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.