Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://212.1.86.13:8080/xmlui/handle/123456789/2617
Название: | Pobór myta drogowego w Królestwie Polskim wczesnej epoki Paskiewiczowskiej |
Другие названия: | Charging of road toll in the Kingdom of Poland of early Paskievich era |
Авторы: | Rutkowski, M. |
Ключевые слова: | myto drogowe okres paskiewiczowski prawodawstwo celne Królestwo Polskie dzierżawa poboru myta |
Дата публикации: | 5-авг-2017 |
Издательство: | Академія митної служби України, Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара |
Библиографическое описание: | 1 Dziennik Praw Królestwa Polskiego (dalej – DPKM). – [B. m.], 1836. – T. 17. – S. 31–32. 2 Ibid. – S. 32. 3 Ibid. – S. 41–42. Ibid. – S. 32–33, podpunkt a art. 1 ustawy z dnia 4/16 czerwca 1835 roku. 5 Ibid. – S. 33, podpunkt b art. 1 ustawy z dnia 4/16 czerwca 1835 roku. 6 Ibid. – S. 35, podpunkt g art. 1 ustawy z dnia 4/16 czerwca 1835 roku. 7 Ibid. – S. 33–34, podpunkt c art. 1 ustawy z dnia 4/16 czerwca 1835 roku. 8 Ibid. – S. 34, podpunkt d art. 1 ustawy z dnia 4/16 czerwca 1835 roku. 9 Ibid. – S. 34, podpunkt e art. 1 ustawy z dnia 4/16 czerwca 1835 roku. 10 Ibid. – S. 35, podpunkt f art. 1 ustawy z dnia 4/16 czerwca 1835 roku. 11 Ibid. – S. 35 |
Серия/номер: | Історія торгівлі, податків та мита : зб. наук. пр.;- 2013. - № 2 |
Аннотация: | Introduced in the Kingdom of Poland on the 20th of November 1821 rules concerning tolling on Polish (high) roads were still in force at the beginning of so-called Paskievich era. This paper also presents examples of solutions including the leasing conditions of tolling on Polish roads of the period beginning after the fall of November uprosing of 1831. It is obvious fact, that the introduction on 16th of June 1835 of the new legislation describing and inforcing changed rules for payment of transportation charges was clearly combined with the implementation of a very intensive program of building the whole network of highways leading across the country in Polish Kingdom of that time. Nevertheless, it is even more surprising, that after three years only, on 14th of May 1838, the above mentioned legislative act was replaced by (created in St. Petersburg’s Department of Affairs of the Kingdom of Poland) new legal solutions, which – according to the author of this text – contrary to some previous announcements, in practice significantly reduced the flow of sums needed for the further construction of the Polish road network. Such conduct of affairs could not be explained otherwise than by hiddden tzarist desire to block by Russian Government of any expected, future-to-come, significant development of the the Polish highways structure. It is necessary to admit that this radical change of attitude of the Russians in relation to the idea of further development of the inland transport in post-Vienna conference Kingdomo of Poland must have happened between 1835 and 1838. |
Описание: | Rutkowski M. Pobor myta drogowego w Krolestwie Polskim wczesnej epoki Paskiewiczowskiej / M. Rutkowski // Історія торгівлі, податків та мита. - 2013. - № 2. - С. 65–76 |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://hdl.handle.net/123456789/2617 |
ISSN: | 2309-7205 |
Располагается в коллекциях: | 2013/2 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
9 Rutkowski M..pdf | електронне видання | 418,45 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.