Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://biblio.umsf.dp.ua/jspui/handle/123456789/2093
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorKouzmina, Ksenia-
dc.contributor.authorКузьмина, Ксения-
dc.date.accessioned2017-04-04T12:38:24Z-
dc.date.available2017-04-04T12:38:24Z-
dc.date.issued2017-04-04-
dc.identifier.citation1. European Commission, website www.ec.europa.eu 2. OECD 2013, Greening Household Behaviour: Overview from the 2011 Survey 3. Waller et al 2010, Framing and Counterframing the Issue of Corporate Social Responsibility, The Communication Strategies of Nike (published in the Journal of Business Communication; http://www.researchgate.net ) 4. Human Society of the United States, website http://www.humanesociety.org/news/ press_releases/2013/11 5. ISO 26000 standard “Guidance on social responsibility” 6. La Cote, 15 mai 2013 7. ENVIROMEDIA, website www. enviromedia.com 8. Eurobarometer 2005, Attitudes of consumers towards the welfare of farmed animals 9. UNECE document TRADE/WP.6/2005/2/Add.2 of 5 August 2005 10. Carbon Smart, website www.carbonsmart.co.uk 11. UN Global Compact website (www.unglobalcompact.org) 12. Alcoa UN Global Compact 2012 progress reportuk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/2093-
dc.description.abstractIn this article issues of environmental and social responsibility are analyzed in the context of the growing demand for sustainable and green products. Concrete examples are provided to show that in many cases environmental and social claims made by companies are impossible to verify which might lead to abuse of consumers and to an unfair completion. The author invites to a discussion about ways on how to ensure that only genuine green products enjoy a preferential access to the global marketsuk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherAcademy of Customs Service of Ukraineuk_UA
dc.relation.ispartofseriesCustoms;№ 1, 2014-
dc.subjectenvironmental and social corporate responsibilityuk_UA
dc.subjectvalidation of environmental and social claims by companiesuk_UA
dc.subjectabuse of green claimsuk_UA
dc.subjectgreen counterfeitinguk_UA
dc.subjecttraceability and social traceabilityuk_UA
dc.subjectenvironmental and social footprintuk_UA
dc.subjectэкологическая и социальная корпоративная ответственностьuk_UA
dc.subjectпроверка экологических и социальных заявлений производителейuk_UA
dc.subjectзлоупотребление «зелеными» заявлениямиuk_UA
dc.subject«зеленые» подделкиuk_UA
dc.subjectпрослеживаемость (трассировка) и социальная прослеживаемостьuk_UA
dc.subjectэкологический и социальный следuk_UA
dc.subjectуправление рискамиuk_UA
dc.title“Green channel” − for “green products”uk_UA
dc.title.alternative«Зеленый коридор» − «зеленым» товарамuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Customs 2014/1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
CSJ_2014_01all-8-20.pdfЕлектронне видання507,02 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
CSJ_2014_01all-68-82.pdfЕлектронне видання578,8 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.